نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی:

لغو تحریم دلار مهم‌ترین اقدام برای تقویت روابط تجاری

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31807|18:40 - 1403/05/10
نسخه چاپی
لغو تحریم دلار مهم‌ترین اقدام برای تقویت روابط تجاری
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت موضوع رفع تحریم دلار، گفت: بسیاری از کشورها به دلیل این تحریم در برقراری روابط تجاری خود با ایران دچار مشکل هستند از این رو دستگاه دیپلماسی دولت باید نسبت به پیگیری این موضوع جدیت داشته باشد.

به گزارش دیوانگاه ،وحید احمدی با اشاره به اهمیت ادامه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشور بدون گره زدن مسائل به FATF، گفت: برنامه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) ۴۱ بند دارد که ۳۷ بند آن در حال اجرا شدن در کشور است و اگر قرار بود چاره ساز باشد باید حداقل تا کنون تأثیر آن را می دیدیم از این رو نباید همه چیز را معطل آن نگاه داریم.

 

نماینده مردم کنگاور ،صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: حتی اگر طرف مقابل به برجام بازگردد و موضوع FATF نیز حل شود، اگر تحریم دلار لغو نشود هیچ کدام از این قراردادها در حوزه تجارت اثرگذار نخواهد بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه آقایان باید توضیح دهند در دوره ۴ ساله دولت خود(دولت روحانی) در قبال تحریم چرخه دلار چه اقداماتی کرده بودند؟، عنوان کرد: امضای قرارداد هیچ کاری ندارد اما مشکلی را برطرف نمی کند و در گذشته نیز چنین تجربه ای را داشتیم؛ صرفا جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کرد اما اروپایی ها ما را با اینستکس معطل کردند.

 

احمدی یادآور شد: آن زمان تحریمی علیه ایران وجود داشت که مدت زمان اتمامش ۸ ساله بود اما دقیقا یک روز قبل اتمام این دوره، اتحادیه اروپا بیانیه داد که کماکان محدودیت های ایران را ادامه می دهیم در حالی که طبق برجام باید این تحریم های ۸ ساله با پایان یافتن زمان آن، خاتمه می یافت.

 

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه با تأکید بر اینکه با توجه به تنوع تجاری که در کل دنیا وجود دارد باید خود را تقویت کنیم تا همچون حوزه دفاعی، امنیتی و نظامی توانستیم، در این زمینه نیز موفق باشیم، اظهار کرد: تقویت حوزه اقتصادی قطعا دشوار است و کارشکنی های حوزه بین المللی را به دنبال خواهیم داشت اما باید نسبت به توانمندی های داخلی برنامه ریزی کنیم.

 

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی باید مسیر تقویت موضوعات اقتصادی را از طریق برقراری و تقویت روابط با کشورهایی پیگیری کند که نتیجه بخش خواهد بود و در کنار آن به موضوع برقراری ارتباط با کشورهای غربی بپردازد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید مجدد بر ضرورت رفع تحریم دلار خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کشورها به دلیل محدودیت دلار نمی توانند با ایران روابط اقتصادی، تجاری و بانکی داشته باشند از این رو باید تلاش شود تا این تحریم هرچه سریع تر رفع شود./پایان پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد