امام جمعه هرسین:

امروز روز سرنوشت کشور است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31786|18:46 - 1403/04/15
نسخه چاپی
امروز روز سرنوشت کشور است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: افتخار ما این است که در کشوری زندگی می کنیم که بین خوب و خوبتر و صالحان یکی را انتخاب می کنیم ولی در کشوری مثل آمریکا انتخاب بین بد و بدترو بین دو دیوانه است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ماه عزای سید الشهداء و حزن و اندوه اهل بیت ع اظهار داشت: ماه محرم ماه بصیرت، دلدادگی، وفاداری، ایثار و درس آزادگی و حریت است. 

امام جمعه هرسین افزود: هر مناسبتی آداب و شرایط خاص خود را دارد و ماه محرم با این همه اهمیت و تحول در طول تا ریخ هم قطعا دارای شرایط خاصی است که به برخی از این آداب اشاره می کنیم، از آداب این ماه تفکر در سیره حضرت سیدالشهدا و یاران با بصیرت آنحضرت است و اینکه چه شد  و چه تفکری و آیینی باعث شد گه از جان شیرین خود در مقابل زن و فرزند دست بکشد و دست ذلت ندهد  و دست از مکتب و آیین خود بر ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آداب دیگر مداومت بر قرائت زیارت عاشوراست که نوعی تولی و تبری است و سرشار از توصیه به دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خداست و سبک زندگی است و لذا تامل و تفکر در فرازهای زیارت عاشورا در سبک زندگی ما اثر گذار است. 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: مورد دیگر دعا و توسل و شرکت خالصانه در مجالس سید الشهداست، در روایت داریم کسی که بگرید، بگریاند و یا تباکی کند بهشت بر او واجب می شود، دوری از گناهان و توجه به فرائض دینی از دیگر آداب است،چشم،دست، قلب، گوش و زبانی که آلوده باشد و با گناه مانوس باشد نمی تواند بهره کافی از مجالس سیدالشهدا ببرد، عده ای قبل از ماه محرم چله نشینی می کردند که بتوانند از فضائل این ماه بهره مند شوند.

امام جمعه هرسین افزود: از دیگر آداب پوشیدن لباس سیاه است که کراهت دارد الا درعزای اهل بیت ع  و سید الشهدا، چون این خود پرچم و علم است و نشانه حب قلبی است و مورد بعدی اخلاص است، کسانی که گرداننده و مدیر هیئات مذهبی هستند در انجام امور خلوص در نیت داشته باشند که این موضوع باعث جذب مردم و بهره بیشتر از این ایام می‌شود.

 

حجت الاسلام رضایی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز که در آن قرار داریم با یک آزمون سخت و حساس مواجه هستیم که در داخل کشور و عرصه بین الملل از اهمیت خاصی برخوردار است و در آینده کشور سرنوست ساز است، نوع انتخاب ما بسیار تاثیر گدار است در مسیر پیشرفت کشور و امید آن را داریم که در دور دوم با مشارکت بالا و انتخابی شایسته این امر مهم را به کسی بسپاریم که خدمت بیشتر و صادقانه تر و با یک تیم کاردان و کاربلد بتواند مدیریت کشور را در دست بگیرد، 

امام جمعه هرسین افزود: لذا لازم است کسانی که تا کنون پای صندوق رای نیامده اند برای آینده کشور علاوه بر حضور خود در پای صندوق های رای دیگران را هم به شرکت در انتخابات تشویق کنند، رای اول مردم به نطام اسلامی است اگر انتخابات مهم نبود دشمنان این همه تبلیغات مسموم انجام نمی دادند و هزینه های کلان صرف نمی کردند که مردم پای صندوق های رای نیایند لذا مشارکت حداکثری موضوع اول و اساسی در انتخابات است.

وی تصریح کرد:  در خیلی از کشورها انتخاباتی وجود ندارد و پادشاهی و موروثی است، به برکت انقلاب اسلامی مردم در تصمیمات کلان کشور حق نظر دارند.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: در روزهای گذشته و بعد از برگزاری دور اول انتخابات دشمنان از اینکه ۶۰درصد مردم پای صندوق های رای نیامدند دشمنان سواستفاده کردند و گفتند این تعداد از مردم با نظام مخالف هستند.این برداشت غلطی است، ما در سال 58که 98درصد از مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند و در همان سال سه انتخابات برگزار شد ولی میزان مشارکت در همان سالی که 98درصد به جمهوری اسلامی رای دادند در این سه انتخابات بین 52/67 درصد بود آیا می شود گفت که میزان مشارکت مردم ریزش داشته است.

امام جمعه هرسین افزود: از میان نظرات افرادی که در انتخابات شرکت نمی کنند ولی در تمامی مراسمات مذهبی شرکت می کنند و دشمن ستیز هستند و رهبری را قبول دارند ولی در انتخابات شرکت نمی کنند آیا می شود گفت که اینها مخالف نظام هستند، دشمن تبلیغات مسموم می کند و راه جلوگیری از این موضوع جهاد تبیین است.

وی تصریح کرد: افتخار ما این است که در کشوری زندگی می کنیم که بین خوب و خوبتر و صالحان یکی را انتخاب می کنیم  ولی در کشوری مثل آمریکا انتخاب بین بد و بدترو بین دو دیوانه است.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: در پاسخ به این شبهه که این 60درصدی که در انتخابات شرکت نمی کنند مخالف نظام هستند مواردی را یادآور می شویم، اول: ناآگاهی نسبت به اهمیت انتخابات و انتخاب اصلح،  برخی ها اینگونه عنوان می کنند که ما را سر کار گذاشتند و نظام هر کس را که بخواهد انتخاب می کند اگر اینگونه بود این همه بزرگان نظام بر شاخصه های اصلح تاکید نمی کردند و این همه هزینه نمی شد، در طول انتخاب هایی که صورت گرفته است کسانی که مردم انتظارش را نداشتند نامشان از صندوق بیرون آمده است.

امام جمعه هرسین افزود: مورد بعدی تبلیغات دشمنان در مسئله نبودن انتخابات است و می گویند که مردم گرسنه اند و برای انتخابات انگیزه ای ندارند و هر کسی رئیس جمهور بشود چه تاثیری در زندگی ما دارد، آیا رئیس جمهور یک کشور که همه امور ما با او مرتبط است آیا هر کسی باشد اهمیتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مورد سوم تصور عدم رقابت بین کاندیداها است که عنوان می‌شود اینها از بالا همه یکی هستند، سوال این است آیا واقعاً رقابت نیست و فرقی نمی کند که چه کسی رئیس جمهور باشد و تفاوتی نمی کند رئیس جمهوری روزانه 700کشته کرونایی را روی دست مردم بگذارد و همه کارها را به مذاکرات گره بزند یا اینکه کسی باشد که نگاهش به داخل باشد.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: آیا تاثیری ندارد یک مسئول طرح مسکن مهر را مزخرف بنامد و یک نفر دیگر تعهد بدهد که سالی یک میلیون مسکن تحویل مردم بدهد، نمی شود گفت که اینها تاثیری در زندگی مردم ندارد.

خطیب جمعه هرسین افزود: عده ای عدم تحقق نظرات خود را در قهر کردن با صندوق آرا می بینند که صدای اعتراض آنها شنیده شود در حالی که این اشتباه است کسانی که معترض هستند و خواهان تغییر و تحول اوضاع هستند آنها باید بیشتر پای کار باشند، کسی که نسبت به سرنوشت کشور خود و خانواده خود بی تفاوت باشد معترض محسوب نمی شود و نمی تواند نسبت به تصمیمات دیگران گلایه مند باشد.

وی تصریح کرد: عده ای هم هستند اصلاً  پای صندوق‌های رای نمی روند و با نطام عناد دارد که تعدادشان هم کم است و در واقع پیاده نطام دشمنان هستند، راهکار همه این موارد تبیین موضوع است.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در روز عید عدیر عنوان کردند که کسانی که در آینده رئیس جمهور می شوند با خدای خود عهد ببندند کارگزارانی را بکار بگیرند که ذره ای با نطام و انقلاب اسلامی زاویه نداشته باشند و مواردی مطرح نشود که موجب امیدواری و شادی دشمن شود، باید دید کدامیک از نامزدها با آرمان های امام ره ، شهدا و رهبری نزدیک تر هستند.

خطیب جمعه هرسین افزود: کدام کشور با مذاکره تحریم از او برداشته شده که ما دومی باشیم، اگر کسانی وعده برداشتن تحریم ها با مذاکره را دادند یا خیلی ساده لوح هستند یا دروغگو و شیاد هستند، تحریم ابزار دشمن است ما باید تحریم را خنثی کنیم، ما تجربه مذاکره را داریم که برخی ها می گفتند برجام آفتاب تابان است در حالی که مقام معظم رهبری میفرمود: خسارت محض است.

وی خاطرنشان کرد: هنور تیم مذاکره کننده ما به ایران نرسیده بود رئیس جمهور وقت آمریکا وقیحانه در گفتگوی خبری گفت که اگر ایران تعهدات هسته ای را انجام دهد گزینه های دیگر هم دارد که تحریم شود، امام ره به ما یاد داد که آمریکا شیطان بزرگ است.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: عده ای که 35سال مدیریت های کلان را در کشور داشتند امروز اینگونه عنوان می کنند که ما اختیاری نداشتیم سوال این است اگر شهید مدرس هم در مجلس یکی نبود که رضاخان را به گریه انداخت، امیر عبدالهیان و شهید رئیسی هم یک نفر بودند اگر کسی موضع محکمی داشته باشد می توند موثر باشد.

امام جمعه هرسین افزود: امروز روز سرنوشت کشور است امروز برخی ها با استفاده ابزاری می خواهند مردم را فریب دهند و زنان مکشفه را می آورند، ما می گوییم همه بیایند ولی اگر فردا بازهم گوشت و بنزین گران شد به رهبری نسبت ندهید که چرا کاری نمی کند، 90درصد بودجه کشور زیر دست رئیس جمهور است، فردا همین افرادی که رقص و پایکوبی می کنند به نظام توهین می کنند.