پیش‌بینی برداشت 50هزارتن گندم از مزارع هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31775|17:46 - 1403/04/04
نسخه چاپی
پیش‌بینی برداشت 50هزارتن گندم از مزارع هرسین
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسین از پیش بینی برداشت 50هزارتن گندم از مزارع این شهرستان خبر داد.

صابر فتاحی سرپرست جهاد کشارزی شهرستان هرسین در گفتگو با  دیوانگاه اظهار داشت: شهرستان هرسین یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه می باشد که در سال زراعی جاری پیش بینی می شود حدود 50هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان برداشت شود. 

 

سرپرست جهاد کشارزی شهرستان با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم آبی6200هکتار و گندم دیم 9هزار هکتار و محصول جو آبی 800هکتار و جو دیم 5هزار هکتار می باشد افزود: میانگین  برداشت محصول گندم آبی 6و نیم تن در هکتار و گندم دیم 2و نیم تن در هکتار و محصول جو آبی 6تن در هکتار و جو دیم 2تن در هکتار می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی و فراوانی نزولات آسمانی، نظارت های مستمر کارشناسان، اجرای طرح ملی کشاورزی قراردادی و طرح ملی جهش تولید در دیمزارها در سال زارعی جاری بین30تا چهل درصد افزایش تولید داشته ایم و پیش بینی می شود بالای 50هزار تن از مزراع شهرستان برداشت می شود در حالی که در سال قبل 34هزار تن گندم برداشت شده است.

 

فتاحی اظهار داشت: دو مرکز خرید شاهد در هرسین و شرکت سیلوها مستقر در مسیر هرسین به پلیسراه آماده دریافت و خرید محصولات برداشت شده کشاورزان می باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد