امام جمعه هرسین:

تکمیل کننده عزت و اقتدار ادامه راه شهید رئیسی است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31774|18:09 - 1403/04/01
نسخه چاپی
تکمیل کننده عزت و اقتدار ادامه راه شهید رئیسی است
امام جمعه هرسین گفت: دولت شهید رئیسی دولتی را تحویل گرفت که به اندازه بودجه یکسال کشور فقط بدهی دولت قبل را پرداخت کرد آنوقت عده ای به جای اینکه پاسخگو باشند مطالبه گر باشند و بگویند ما این راه را نمی رویم، تکمیل کننده عزت و اقتدار ادامه راه شهید رئیسی است که ناتمام ماند.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام حسن رضایی امام جمعه هرسین ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر و همچنین میلاد باسعادت امام هادی ع اظهار داشت: یکی از میراث ارزشمند امام دهم شیعیان حضرت امام علی النقی  ع (امام هادی ع) دو گوهر ارزشمند است که در میان ما به یادگار گذاشتند که هر دو بسیار با اهمیت هستند، اول:  زیارت جامعه کبیره  که یک دوره کامل امام شناسی است، که یکی از دعاهای بسیار مهم در باب امام شناسی است که بیش از 200فضیلت اهل بیت ع را در این دعا اشاره شده است.

 

امام جمعه هرسین افزود: مورد دوم زیارت غدیریه است  که یک دوره کامل علی شناسی است و اینکه انسان چگونه در مقابل مشکلات و پدیده های زندگی چگونه رفتار کنیم در این دعا آمده است. امام هادی در این زیارت به معرفی الگو و اسوه شناسی از شخصیت امام علی ع پرداخته است و امام هادی ع در این زیارت صراط مستقیم را فقط حضرت علی علیه السلام معرفی کرده است.

 

وی تصریح کرد: مسلمان واقعی کسی است که ولایت را بپذیرد دنیای اسلام با وجود کثرت مسلمانان به دلیل ولایت پذیر نبودن در دامن صهیونیست و آمریکا گرفتار شده است و راه نجات و صراط مستقیم مسیر نورانی امیرالمومنین حضرت علی ع  و پیامبر گرامی اسلام ص است.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: یکی از آزمون های سختی که در پیش داریم با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا و خباثت دشمنان و نگاه آزادی خواهان جهان به جمهوری اسلامی می توان گفت که یکی از حساس ترین انتخابات ها را پیش رو داریم که مدیریت کشور را باید از بین این شش نامزد به نامزدی بسپاریم که بتواند هم در مجامع بین الملل و هم اوضاع و مطالبات مردم را در داخل کشور به خوبی مدیریت کند. 

 

امام جمعه هرسین افزود: تردیدی در آن نیست مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یعنی چشم طمع دشمنان به امنیت، اقتدار و استقلال کشور را کور کردن و مأیوس کردن دشمنان؛ یعنی انتخاب یک رئیس جمهور به عنوان نماینده خود در مجامع بین المللی معرفی کردن، هر کسی که  جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد ولی تعصب ابرانی بودن را داشته باشد و نسبت به آینده کشور و فرزندان خود حساس باشد باید در انتخابات شرکت کند ولذا رای هر کس در ابتدا رای به جمهوری اسلامی است و دلبسنگی به نظام اسلامی است، مشارکت حداکثری برای همه مردم یک امر اجتناب ناپذیر است.

 

وی تصریح کرد: در برخی از کشورهای همسایه ما مثل ترکیه که مشارکت بالای ۹۰درصد است این به معنای اقبال عمومی مردم به دولت و حکومت نیست بلکه این موضوع از طریق محرومیت از خدمات اجتماعی و جریمه قرار دادن و محدودیت در ارائه خدمات اجتماعی اجبار شده است، این ضرورت است که همه کشور های دنیا نسبت به مشارکت مردم توجه ویژه را دارند.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: موضوع دیگر نوع انتخاب هر شخص است اینکه چه فردی با چه مولفه ای انتخاب شود، از این شش نفر نامزد باید یک نفر انتخاب شود و در واقع انتخاب بین خوب و خوبتر است، ضمن اینکه همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند ولی چگونه انتخاب کردن مهم است برای کسانی که رای می دهند و در انتخابات شرکت می کنند، در کنار داشتن برنامه باید کارنامه وسوابق این افراد هم  در باب اقتصاد، سیاست ، امینت کشور و فرهنگ در نطر گرفته شود. 

 

خطیب جمعه هرسین افزود: رئیس جمهور باید جامع شرایط باشد یکی از شاخصه ها و معیارها ولایتمداری و میزان التزام عملی این افراد به ولایت فقیه است، نمی‌شود ادعا کرد که ولایت پذیر هستیم ولی به کسانی میدان بدهیم که التزامی به ولایت فقیه نداشته اند و در مقابل نظام ایستاده اند، ما فتنه88 را فراموش نمی کنیم کسانی که به توصیه رهبری توجه نکردند و دشمن را امیدوار کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند و کسانی که در فتنه ها همیشه در کنار فتنه گران قرار گرفتند و نظام را تنها گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: اینجا دور از لجبازی ها و تعصبات جناحی سیاسی باید عمل کرد، لذا در کنار تخصص، سواد لازم و اینکه امنیت کشور باید مدنظر باشد، دیپلماسی مقتدرانه باید مدنظر باشد، فرق می کند چه کسی وزیر امور خارجه کشور باشد، ما فراموش نمی کنیم کسانی که به بهانه بلد بودن زبان دنیا چگونه عمل کردند که حتی خودشان هم تحریم شدند،ما در مذاکرات نقد دادیم ولی دشمن به نسیه خودش هم عمل نکرد، ما فراموش نمی کنیم وزیر خارجه کشورمان در آلمان سوخت هواپیما به او نمی دادند این نتیجه دیپلماسی لبخند است این کجا و دیپلماسی مقتدرانه وزیر شهید ما کجا.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: حالا اگر بیاییم برجام مُرده را زنده کنیم این دور از انصاف است،  دولت شهید رئیسی دولتی را تحویل گرفت که به اندازه بودجه یکسال کشور فقط بدهی دولت قبل را پرداخت کرد آنوقت عده ای به جای اینکه پاسخگو باشند مطالبه گر باشند و بگویند ما این راه را نمی رویم، تکمیل کننده عزت و اقتدار ادامه راه شهید رئیسی است که ناتمام ماند.

 

 امام جمعه هرسین افزود: هر دولتی ضعف هایی دارد ولی ضعف های شما قابل اغماض نبود، شما از منافع کشور عقب نشینی کردید و باید پاسخگوی مردم باشید ، شما مردم را معطل مذاکره و انتخابات آمریکا کردید و آب خوردن مردم را به مذاکرات گره زدید 

 

وی تصریح کرد: سوال و نگرانی مردم و جریان دلسوز نظام اینجاست که آیا شما به افرادی که سوابق وعملکردشان مشخص است میدان عمل می دهید؟ شهید مظلوم رئیسی و شهید مظلوم بهشتی ره تا زمانی که در قید حیات بودند خدماتشان نادیده گرفته می شد و خیلی تهمت ها به آنها زده شد اما دنیا همین است و این مسئولیت ها گدارست و آنچه بر جای می ماند خدماتی است که در نامه عمل ما برجای می ماند.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: یک نامزد انتخاباتی باید شفاف عمل کند و قبل و بعد از انتخاباتش با هم فرق نکند و جای توقع برای افراد هنجارشکن باقی نگذارد،یکی از مشکلات در فتنه های گذشته این بود که به بهانه آزادی افراد هنجار شکن برای نظام هزینه ایجاد کنند و همین افراد در برخی از ستادها آزادانه رفت و آمد کنند، برای رسیدن حق نباید از مسیر باطل عبور کرد، امام خمینی ره در خصوص افرادی که تحت تاثیر غرب قرار گرفته اند  فرمودند: اگر این افراد هر چه از غرب ضربه بخوردند بازهم از آنها تعریف می کنند و راه علاج اینها تصفیه کردن است.

 

امام جمعه هرسین افزود: عده ای می گویند ما به تکلیف خود عمل می کنیم نتیجه هر چه باشد مهم نیست، اینطور نیست نتیجه خیلی مهم است تکلیفی عمل کردن و از زیر بار نتیجه شانه خالی کردن این نوعی توهم ادای تکلیف است، ما چالش های نظام را دیدیم و مهم است که چه کسی بر این مسند قرار بگیرد. 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد