امام جمعه هرسین:

گام بعدی مردم انتخاب اصلح است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31754|17:28 - 1403/03/11
نسخه چاپی
گام بعدی مردم انتخاب اصلح است
امام جمعه هرسین گفت: گام بعدی مردم انتخاب اصلح است و اینکه چه کسی را انتخاب کنند که سرنوشت کشور را به او بسپارند.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ره و گرامی داشت شهدای خدمت و شهدای قیام 15خرداد در سال 1342 اظهار داشت: قیام 15خرداد نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357بود.

امام جمعه هرسین افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی ممتاز و دارای ابعاد مختلف بودند و تک بُعدی نبود درواقع امام ره جدایی ناپذیری دین از سیاست را نشان داد و نشان داد که می‌شود سیاستمداری ارزنده بود و در عین حال در جایگاه مرجعیت بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی ها بعد از امام (ره) درصدد تحریف مشی او آنچنان که خود می خواستند بود، یکی از رسالت های سنگین ما تبیین اندیشه و تفکر امام(ره) است، امام (ره) تا آخرین لحظه عمر خود از استکبار ستیزی دست بردار نبود و در همان دوران سخت جنگ تحمیلی با قاطعیت بیان می کرد که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» وظیفه همگانی ماست که در نسل بعد از امام(ره) روشنگری کامل صورت گیرد.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: دشمنان در آنزمان اینگونه القاء می کردند که با ارتحال امام (ره) انقلاب اسلامی هم از بین خواهد رفت و جتی برخی از رسانه ها در دهه 70اینگونه القاء می کردند که تفکرات و اندیشه های امام (ره) را از این به بعد در موزه ها باید جستجو کرد ولی همه دیدند که بعد از ارتحال امام کسی سکاندار نطام شد که به خوبی مدیریت کرد مشکلات کشور را و این کشتی از گردنه های سختی به سلامت عبور داد، این جایگاه ولایت فقیه را برای ما تفهیم می کند.

امام جمعه هرسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساسیت وقایع اخیر و وضعیت کشور در این دوران افزود: کشور ما روزهای حساسی را دارد سپری می کند و اگر عنایت خدای متعال، دعای امام عصر و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور معنادار و هوشمندانه مردم با بصیرت در تشییع جنازه شهدای خدمت نبود با توجه به توطئه های دشمنان و اوضاع منطقه کشور دچار آسیب های سختی میشد اما شما دیدید که در دورانی که دشمنان چنگ و دندان نشان می‌دهند ولی در مدیریت کشور خللی وارد نشد و سخنان دلگرم کننده و اطمینان بخش مقام معظم رهبری در ابتدای شهادت شهدای خدمت که اختلالی در روند مدیریت کشور به وجود نمی آید موجب اطمینان خاطر برای دلسوزان و دوستداران نظام و باعث تشویش خاطر دشمنان نظام شد.

وی با اشاره به کارهای اساسی و زیربنایی که در دولت سیزدهم صورت گرفت تصریح کرد: متاسفانه برخی از دوستان انقلابی ما به زعم خودشان در تعریف از شخصیت شهید رئیسی به یک بُعد از شخصیت ایشان اشاره می کنند در حالی که ایشان یک مدیر به تمام معنا بود.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: در دورانی دولت را تحوبل گرفتند که نفت ما بفروش نمی رفت و در برخی موارد پول فروش را به ما نمی دادند در دوران ایشان نفت فراوان به فروش می‌رسید و پول آن دریافت می شد،رونق دهی به کسب و کارها و پرداخت بدهی چند هزار میلیاردی خارجی پرداخت شد بدون اینکه از بانک مرکزی استقراضی صورت گیرد.

امام جمعه هرسین افزود: در دو سال اول ریاست جمهوری در کشوری که حمایت همه جانبه از قرآن سوزی کرد و دستور ترور سردار ما صادر شده بود ، سال اول در مقر سازمان ملل تمثال حاج قاسم به عنوان نماد مقاومت و مبارزه با تروریسم و در سال دوم قرآن را بالای دست گرفت، این نشان دهنده تفکر از شهید بود.این موضوعات تداعی کننده شجاعت مقام معظم رهبری در سازمان ملل و شجاعت شهید رجایی را برای ما تداعی می کرد.

وی تصریح کرد: بعد اخلاقی ایشان خوب بود ولی به کارهای زیربنایی هم اشاره کنیم، دغدغه اول مردم مهار کرونا بود شما دیدید چگونه ساماندهی شد با وجود تحریم ها و با وجود اینکه دشمنان ما هنوز درگیر این ویروس منحوس هستند و در عین حال شخصیتی ولایتمدار و ساده زیست بود و یک سرباز به تمام معنا بود.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت:  واقعیت این است که چند هزار کا خانه تعطیل شده در دولت سایق را راه اندازی کرد و کارگران به محل کار بازگشتند بدون اینکه نگاهش به برجام و مذاکره با آمریکا باشد،.بیشترین تعامل ما با دنیا در دوران همین دولت سیزدهم صورت گرفت در حالی که برخی ها مغرضانه می گفتند که اینها زبان دنیا را بلد نیستند. 

امام جمعه هرسین افزود: رئیس جمهور بعدی وظیفه سنگینی بر دوش دارد و در کنار بهبود معیشت مردم نگاهش به ثبات و امنیت ایران در داخل و خارج از مرزها باشد و نباید نگاهش به غرب باشد. برخی از مسئولین می‌گفتند اگر آمریکا بخواهد ما را نابود کند با فشار یک دکمه اینکار را انجام می دهد پس در یمن چرا اینکار صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: در زمان همین رئیس جمهور شهید و انقلابی ما بود که سرزمین های اشغالی چندین ساعت سرزمین های اشغالی زیر شلیک موشک های سپاهیان ما بود این کجا و دیپلماسی لبخند کجا؟ دولت بعد هر کسی که باشد به ناچار باید این مسیر را با قوت ادامه دهد چرا که مردم ما آگاهتر شده اند و در کنار بهبود معیشت جایگاه ایران اسلامی در دنیا برای آنها مهم است.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: سوال این است که چه کسی زبان دنیا را بلد بود و نقش و جایگاه بهتری را در دنیا به نمایش گذاشت، باید مراقب بود در کنارحضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی،  رای اول مردم به نطام اسلامی است و این مشارکت حداکثری خاری در چشم دشمنان است.

امام جمعه هرسین افزود: گام بعدی مردم انتخاب اصلح است و اینکه چه کسی را انتخاب کنند که سرنوشت کشور را به او بسپارند، کسانی که در دولت قبل به خاطر تسویه حساب شخصی خود از هیچ تخریبی فروگذار نکردند ولی در عین حال در تلاش شبانه روزی رئیس جمهور شهید ما خللی ایجاد نکرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جهانی و منطقه ای رئیس جمهوری نیاز است که بتواند با وزیر خارجه ای همچون شهید امیر عبداللیهان بتواند ثبات در منطقه را در تامین کند، مردم واقف به حساسیت موضع هستند و کسی که می تواند خدمت بکند وروحیه کار و تلاش داشته باشد، در میدان باشد و پشت میز نشین نباشد و میان مردم باشد و با درد مردم آشنا باشد را انتخاب کنند.انتخاب رئیس جمهور در کشوری نشان از بینش سیاسی مردم آن کشور است بدانید چه کسی را باید انتخاب کنید.

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازتاب نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی در خصوص حمایت از مظلومان غزه در رسانه های جهان اظهار داشت: معظم له در این نامه بیان داشتند که وجدان بیدار شما باعث حمایت از کودکان و زنان مظلوم غزه شده است.

خطیب جمعه هرسین افزود:  ننگ بر کسانی که در داخل و خارج از کشور داعیه مسلمانی دارند اما دریغ از یک حمایت از مظلومان غزه، برخی از مواجب بگیران که در فتنه ها حمایت می کردند در جنایات غزه حتی یک پیام ندادند ولی برای زنی که فوت کرد آشوب به راه انداختند و نیروهای نطامی و انتطامی و بسیج و مردم را به شهادت رساندند، چرا این جنایات را محکوم نمی کنید شما بویی از انسانیت نبرده اید.

وی با اشاره به شکل گیری و آغاز بکار مجلس جدید شورای اسلامی و ضمن تبریک به آقای قالیباف به عنوان رئیس جدید مجلس که اکثریت رای اعتماد نمایندگان را کسب کرد خاطرنشان کرد: مجلس وظیفه سنگینی در تعامل با دولت بر دوش دارد و کشور ما جای آزمون و خطا ندارد و باید از دعوا های سیاسی پرهبز شود، هر کس بنابرسوگند سیاسی که یاد کرده است اگر بخواهد وارد لجبازی های سیاسی بشود فردای قیامت باید پاسخگوی خون شهدا باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد