منابع کتابخانه شخصی شهید شهبازیان در هرسین اهدا شد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31752|17:43 - 1403/03/09
نسخه چاپی
منابع کتابخانه شخصی شهید شهبازیان در هرسین اهدا شد
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین گفت: در راستای ترویج سنت حسنه اهدای کتاب و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی منابع مطالعاتی کتابخانه شخصی شهید ((عبدالرضا شهبازیان)) به کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین اهدا شد.

به گزارش دیوانگاه ، کتابخانه شخصی شهید عبدالرضا شهبازیان با منابعی بالغ بر ۱۲۰ نسخه کتاب ارزشمند در موضوعات تفاسیر قرآن کریم، اصول عقاید و ...  از سوی خانواده بزرگوار و فرهنگی آن شهید عظیم الشان به کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین اهدا گردید.

  فاضل کرمی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین در گفتگو با دیوانگاه ضمن اعلام این خبر با تاکید بر لزوم ترویج سنت حسنه اهدای کتاب اظهار داشت: تقویت جریان گردش کتاب در جامعه بر افزایش سرانه مطالعه و غنی سازی منابع کتابخانه ای و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر است. 

وی خاطرنشان کرد هرچقدر کتاب‌های جدید وارد کتابخانه‌ها شود و چرخه گردش کتاب گسترش پیدا کند،شاهد افزایش سرانه مطالعه در جامعه خواهیم بود.

کرمی افزود موضوع دیگری که در اجرای طرح اهدای کتاب پیگیری می شود، ورود کتاب‌های کمک آموزشی به چرخه اهدای کتاب است. دانش آموزان و دانشجویان، بخصوص افرادی که کنکور را پشت سر می‌گذارند، می‌توانند کتاب‌های کمک آموزشی که استفاده کرده‌اند را برای استفاده سایر داوطلبان کنکور به کتابخانه های محل زندگی خود اهدا نمایند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ضمن دعوت از مردم به مشارکت در طرح «اهدای کتاب اهدای دانایی» گفت: هم افزایی ظرفیت های مردمی، انجام تبلیغات موثر در این زمینه، به افزایش سرانه مطالعه کمک شایانی می کند. از مردم عزیز می خواهیم که نگاهی به قفسه های کتابخانه منزل و کمدهای خود بیندازند و کتاب‌هایی که خوانده‌اند، لذت برده‌اند و از آن مطالبی یادگرفته‌اند را برای اشاعه این حس خوب و به اشتراک گذاری آن، به کتابخانه محل زندگی خود اهدا نمایند تا سایر مردم هم از این لذت و حس خوب بهره‌مند مند شوند.

گفتنی است طرح «اهدای کتاب؛ اهدای دانایی» در تمام طول سال جاری در کتابخانه‌های عمومی شهرستان تداوم خواهد داشت.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد