امام جمعه هرسین:

شهید آیت الله رئیسی مطیع و سرباز ولایت بود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31748|16:34 - 1403/03/04
نسخه چاپی
شهید آیت الله رئیسی مطیع و سرباز ولایت بود
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: آنچه که در کنار خدمات و تلاش شبانه روزی این شهید رمزعاقبت به خیری این عزیز است در یک کلام ارتباط قلبی و دلی با این حکیم فرزانه یعنی مقام معظم رهبری است، این شهید به معنای واقعی کلمه مطیع و سرباز ولایت بود.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت جانسوز خادم الرضا، سید الشهدای خدمت صادقانه و خالصانه و رئیس جمهور عزیزمان آیت الله رئیسی و همراهانشان  و با اشاره به آیه ۲۶سوره آل عمران اظهار داشت:  این آیه اشاره به این موضوع دارد که مالک حکومت ها خداوند است و به هر کس بخواهد عطا می کند و هر کس را بخواهد عزت می دهد و هر کسی را بخواهد ذلیل می کند لذا عده ای هستند که درِ خانه ثروتمندان دنبال عزت هستند غافل از اینکه عزت واقعی درِ خانه خداوند است و کسانی را که بندگی خدا را انتخاب کردند در دنیا و آخرت عزتمند و روسفید شدند.

امام جمعه هرسین افزود: مسئولیت ها امانت است برای کسانی که تصدی امور را در دست می گیرند و بتوانند در دوران خدمت کارنامه خوبی ارائه دهند و نزد خدا روسفید باشند و یا اینکه این فرصت خوب بندگی را تبدیل به کارنامه سیاهی برای خود کنند، کسی که مصداق بارز این آبه بود رئیس جمهور شهید و عزیز ایران اسلامی بود،از این فرصت به خوبی استفاده کرد و محبت او در دل مومنین قرار گرفت، ما به چنین فردی افتخار می کنیم که در داخل و خارج از کشور نماد عزت و بندگی خدا و خدمت خالصانه به مردم بود.

وی خاطرنشان کرد: کسی باور نمی کرد یک مسئولی با وجود این همه مشکل نزد مردم این همه محبوب باشد، این محبت صوری نبود بلکه یک امر درونی است که خداوند قلوب را متوجه افراد می کند.

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زندگی نامه شهید آیت الله رئیسی اظهار داشت: یک جمعیت میلیونی برای تشییع پیکر پاک این شهید عزیز آمده بود، کسی باور نمی کرد یک مسئول و رئیس جمهور در کنار نارضایتی ها و گرانی ها مردم اینگونه پای تابوت اواشک بریزند.

امام جمعه هرسین افزود: ایشان در 33ماه دوران کوتاه خدمت خود ۴۷سفر استانی داشتند  و در برخی از موارد به روستاهایی سر می زد که مردم آنجا در دوران عمر خود حتی یک فرماندار هم ندیده بودند. 

وی تصریح کرد: این بزرگمرد کمبود ها را با تحریم توجیه نمی کرد و نگاهش به غرب نبود،  در نگاه این عزیز بن‌بست در مسیر پیشرفت کشور وجود نداشت و همه چیز را به برجام و اف ای تی اف گره نمی زد، کسی بود که برخلاف روسای جمهور گدشته میدان نطامی و دیپلماسی را با هم گره زد و با وزیر انقلابی که داشت ثبات را در منطقه به نمایش گذاشت و در دوران ریاست جمهوری او چند ساعت سرزمین های اشغالی زیر موشک باران قرار گرفت.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: صبور بود وهر چه طعنه به او می زدند از محور اخلاق خارج نمی شد، متواضع و صمیمی بود و زمانی بر کرسی ریاست جمهوری نشست صمیمیتش با مردم بیشتر شد،  به تعبیر مقام معظم رهبری رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت و شبانه روز تلاش می کرد که امید در دل مردم به ناامیدی تبدیل نشود.

امام جمعه هرسین افزود: تشییع باشکوه پیکر پاک آیت الله رئیسی و همراهانشان خاری شد در چشم دشمنان نظام، آنچه که در کنار خدمات و تلاش شبانه روزی این شهید رمزعاقبت به خیری این عزیز است در یک کلام ارتباط قلبی و دلی با این حکیم فرزانه یعنی مقام معظم رهبری است، این شهید به معنای واقعی کلمه مطیع و سرباز ولایت بود مگر می‌شود کسی در مسیر ولایت باشد و عاقبت به خیر نشود.

وی خاطرنشان کرد: در این عروج آسمانی شهدای دیگری هم در کنار رئیس جمهور بودند حضرت آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه در آذربایجان شرقی که بسیار مواضع بودند و به اذعان مردم منطقه تنها امام جمعه روز جمعه نبود بلکه در روزهای دیگر هفته هم با مردم ارتباط داشت.آرزوی دیرینه این عزیز هم شهادت بود و در شب میلاد امام رضا علیه السلام از قافله شهدا جا نماند.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: از دیگر همراهان رئیس جمهور شهید، وزیر امور خارجه انقلابی و جهادی دکتر امیر عبداللهیان بود که در دوران وزارت این شهید ما طعم عزت و اقتدار را چشیدیم و دیپلماسی التماس، لبخند و خواهش جای خود را به دیپلماسی اقتدار داد،  ما قدردان زحمات این عزیز هستیم، ما از این سردار دیپلماسی بوی خوش سردار مقاومت سردار سلیمانی را استشمام کردیم. 

 

خطیب جمعه هرسین افزود: هرانسان منصفی که بخواهد قصاوت کند این موارد را در وجود شهید آیت الله رئیسی می دید و نمی تواند منکر باشد، خلوص نیت، تواضع، علاقه مندی به اهل بیت(ع)، نترس و شجاع، ولایتمدار، مردمی، خستگی ناپذیرو بنای خدمت داشت، این سید مظلوم نشان داد که می‌شود مدیر و مسئول بود و محبوب هم بود، شهید رئیسی آبروی مدیران را خرید.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: گفتند ایشان زبان دنیا را بلد نیست در حالی که در طول دوران کوتاه ریاست جمهوری ایشان چند موافقتنامه و پیمان مهم بین المللی رقم خورد، ما قلبمان آکنده ازغم و اندوه است ولی نگاهمان به خداوند است و این نگاه توحیدی را از دست نمی دهیم، باید مراقب بود و به خودمان تلنگر بزنیم که در غبار فتنه ها مسیر را گم نکنیم و از قطارانقلاب عقب نمانیم. 

امام جمعه هرسین افزود: دشمنان بدانند قطعا خللی در مسیر انقلاب ایجاد نمی شود و بدانند انقلاب ما آن نهال نوپایی نیست که طمع به نابودی آن داشتید تفکر انقلاب ما بسته به فرد نیست بلکه تفکرو سبک زندگی ماست و اگر این عزیزان را از دست دادیم خون شهدا ادامه مسیر را برای ما روشن‌تر می کند. 

وی در پایان با اشاره به سالروز حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر تصریح کرد: از نتایج مهم فتح خرمشهر افزایش خود باوری و ایمان در میان نسل جوان و رزمندگان ما بود که ثابت کردیم با دست خالی هم می توانیم در مقابل زورگویان عالم بایستیم و دوم اینکه قدرت های دنیا حساب کار دستشان آمد که میخواستند بعد از رفتن شاه صدام را به عنوان ژاندارم منطقه برای حفظ منافع خود در منطقه قرار دهند اما بعد از فتح خرمشهر به دست و پا افتادند که صدام سقوط نکند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد