امام جمعه هرسین:

روز قدس حاصل تفکر الهی امام خمینی(ره) بود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31717|16:39 - 1403/01/17
نسخه چاپی
روز قدس حاصل تفکر الهی امام خمینی(ره) بود
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی جضرت امام خمینی (ره) به نام روز جهانی قدس نامگذاری شده است که حاصل تفکر الهی آن مرد بزرگ خدایی است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت:عید سعید فطر عید بندگی خالصانه است و یکی از نکاتی که در این عید وجود دارد نتایج فردی، اجتماعی، سیاسی، عبادی،پرداخت زکات فطره و رابطه خلق با خالق است که در این روز وجود دارد،

امام جمعه هرسین افزود: متاسفانه برخی افراد به دلیل ضعف در شناخت نسبت به احکام و دستورات شرعی چه بسا آن قوت قالب را در نظر نگیرند،  امسال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کردند که برای هر نفر 65هزار تومان(گندم) و برنج 180هزار تومان است که باید قبل از نماز عید سعید فطر به دست نیازمندان برسد.

وی با اشاره به روز جهانی قدس خاطرنشان کرد:  امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی جضرت امام خمینی (ره) به نام روز جهانی قدس نامگذاری شده است که حاصل تفکر الهی آن مرد بزرگ خدایی است، درود خدا بر شما مردم مومن و دارای شعور سیاسی دارالمومنین شهرستان که یکبار دیگر این اقتدار مثال زدنی را با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به نمایش گذاشتید که نشان از درک و بصیرت شما مردم است و جای تشکر دارد از دست اندرکاران برگزاری این مراسم، فرماندار، نیروهای نظامی و انتظامی،امنیتی، بسیج و سپاه همه کسانی که تهمیدات لازم را انجام دادند.

 حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه نسبت به راهپیمایی امسال دوست و دشمن چشم دوخته اند و از حساسیت بالایی برخوردار است و از طرفی جنایات رژیم صهبونیستی در غزه اظهار داشت: امام خمینی(ره) از همان ابتدای پیروزی انقلاب به طور قاطع رژیم صهیونیستی را غاصب دانست با اینکه خودمان یک انقلاب نوپا بودیم و امروز محورهای مقاومت در سراسر دنیا با تأسی از انقلاب اسلامی شکل گرفت. 

امام جمعه هرسین افزود: طوفان الاقصی امروز تبدیل به طوفان الاحرار شده است و نشان داد نه فقط مسلمانان بلکه تمام آزادی خواهان دنیا اگر ذره ای شرافت و انسانیت در وجودشان باشد سکوت نمی کنند در برابر این جنایت ها، لذا ما به ظاهر مسلمانان را دیدیم و غیر مسلمانان را در دل اروپا هم دیدیم که چگونه این جنایات را محکوم می کنند، ننگ بر مجامع به ظاهر حقوق بشر و مزدوران غرب پرست در داخل کشور و حکام بی کفایت برخی از کشورهای عربی که در برابر این جنایت رژیم صهیونیستی زبونانه و ذلیلانه ساکت ماندند و حتی حمایت کردند اینها در فردای قیامت چگونه باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته ما عزیزانی را در دمشق سوریه از دست دادیم اما غافل از اینکه که همچنانکه تاثیر تفکرسردار سلیمانی از خود سردار سلیمانی در زمان حیات خطرش برای دشمن بیشتر است، امروز تفکر حاج قاسم سلیمانی دست محور مقاومت را پر کرده است، مردم فلسطین زمانی با سنگ مقابل دشمن می ایستادند، ولی امروز تانک های اسرائیل را منفجر می کند و چند هزار کشته روی دست رژیم صهیونیستی گذاشته اند، دست این محور مقاومت را چه کسی پر کرد آیا جز شهید سلیمانی و ایران اسلامی بود.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: وزیر جنگ رزیم صهیونیستی رسماً اعلام کرد که ما در ۷جبهه در حال جنگ هستیم و هر هفت جبهه را جمهوری اسلامی ایران دارد مدیریت می کند، عده ای یا به دلیل ضعف در تحلیل یا عناد با نظام اسلامی هنوز می گویند چرا انتقام سخت گرفته نشده است، به این افراد باید گفت: محور مقاومت را چه کسی دارد مدیریت می کند، در چه زمانی آمریکا به این اوج فلاکت افتاده و اسرائیل در حال دست و پا زدن است، قاتل را باید قصاص کرد ولی نباید خون حاج قاسم سلیمانی را با خون کثیف رئیس جمهور آمریکا مقایسه کرد، انتقام و خون بهای حاج قاسم برچیده شدن بساط آمریکا از منطقه و نابودی رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه هرسین افزود: در همین جنایات تروریستی دمشق مقام معظم رهبری فرمودند: انتقام خواهیم گرفت و انتقام پشیمان کننده هم خواهیم گرفت، رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه فرو رفته و دیوانه وار دارد دست و پا می زند، این از سر قدرت نیست بلکه حماقتی انجام داد و مرگ خود را نزدیکتر کرد، با مدیریت جمهوری ایران اسلامی و همکاری محور مقاومت قطعا شاهد نابودی این رزیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم غزه با اقتدار شهید تقدیم می کنند ولی حاصر به ترک غزه نیستند، رژیم صهیونیستی دنبال عادی سازی روابط با کشورهای عربي بود ولی آیا موفق شد. دشمن می داند مدیریت منطقه دست جمهوری اسلامی است و این دست و پا زدن ها و اقدامات تروریستی نشانه درماندگی در میدان نبرد است،  دشمن دنبال مشغول کردن ایران به مسائل داخلی است ولی جمهوری اسلامی می داند چگونه و چه زمانی انتقام سخت را بگیرد.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: عده ای اینگونه عنوان می کنند که چرا از ابتدای انقلاب خودمان را با فلسطین و یمن مشغول کردیم این افراد یا معرض هستند یا نادان هستند، مگر در قبل از انقلاب مصدق کاری با آمریکا داشت پس چرا بر علیه دولت مصدق کودتا شد، مگر شاه مفلوک ایران نوکر حلقه به گوش آمریکا نبود آخر کار چه شد در تیمارستان روانی بستری جای دادند، مگر عربستان مطیع آمریکا نبود و به او لقب گاو شیرده را دادند، چند روز پیش یکی از افسران رزیم صهیونیستی پرچم عربستان را به جارویی بسته و دارد زمین را تمیز می کند، این اوج حقارت برای یک کشور است،  طوفان الاقصی ثابت کرد که قدرت پوشالی آمریکا و اسرائیل آنی نیست که ادعا می کنند.

امام جمعه هرسین افزود: عده ای متوهم هستند و ضعف در شناخت دارند و در جنگ رسانه ای دشمن غرق شده اند، طوفان الاقصی حیثیت نداشته آمریکا و اسراییل را بر باد داد، ما ضمن اینکه سینه هایمان به خاطر شهدای محور مقاومت مالامال از کینه و نفرت است ولی از انتقام غافل نمی شویم و انتقام سختی هم خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد:  متاسفانه انتقادی هم به خود ما وجود دارد که در جنگ روایت ها دچار ضعف شده ایم و دستاوردهای محور مقاومت را نمی بینیم و اگر جایی اقدام تروریستی انجام می دهد دشمن آنرا سریع برجسته می کنیم، ما نباید وارد بازی احساسی دشمن بشویم.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به افزایش قیمت طلا و ارز اظهار داشت: از مسئولان قوای سه گانه می خواهیم که چگونه است که در شب شهادت سرداران ما در سوریه عده ای زالو صفت در داخل کشور شبانه در کانال های فصای مجازی قیمت ها را بالا برند، چه کسی پشت این قضایا هست؟ آیا مسدولین قوای سه گانه نباید نسبت به این قضیه تدبیری بیندیشند و آنها را به اشد مجازات برسانند، این نشان می دهد که بازدارندگی لازم صورت نگرفته است.