امام جمعه هرسین :

روز قدس روز فریاد مظلوم برابرظالم است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31715|15:48 - 1403/01/16
نسخه چاپی
روز قدس روز فریاد مظلوم برابرظالم است
امام جمعه هرسین با اشاره با فرا رسیدن روز جهانی قدس گفت: روز قدس صرفا روزی مختص به قدس نیست بلکه روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است روز فریادمظلوم در برابر ظلم ظالمان است.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره با فرا رسیدن روز جهانی قدس اظهار داشت: دور اندیشی و تدبیر حکیمانه امام راحل(ره) در دورانی که سایه شوم استکبار جهانی بر سر مسلمانان سایه افکنده بود موجب شد که نه تنها ریشه درخت مقاومت در برابر صهیونیست ها و حامیان غربی شان خشک نشد بلکه راهکار جدید و مؤثری برای وحدت مسلمانان جهان با محوریت آزادسازی قدس شریف فراهم شد.

 

امام جمعه هرسین افزود: امام راحل(ره) با طرح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  بعنوان روز قدس عملا نشان داد که مشکلات مسلمانان مانند حلقه های زنجیر به هم متصلند و آنان نباید اجازه دهند که دشمنان کینه توز اسلام با اتکا بر تفاوت های مذهبی و نژادی و قومی در جهان اسلام، اختلاف و تفرقه افکنی کنند و نقشه های شیطانی خود را پیش ببرند.

 

وی تصریح کرد: روز قدس صرفا روزی مختص به قدس نیست بلکه روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز فریاد مظلوم در برابر ظلم ظالمان است، روز هشدار به همه قدرت‌های شیطانی ست که دوران پایان اربابی شما بر مردم ستمدیده است.

 

حجت االاسلام رضایی اظهار داشت: روز قدس بهانه مقدسی ست برای وحدت مسلمانان جهان، تبیین و ترویج فرهنگ استکبار ستیزی، تقویت روحیه آزادیخواهی در دنیا، ابلاغ پیام مظلومیت مردم فلسطین، چنانکه اکنون در دنیا با وجود تمام قدرت رسانه ای دشمنان برای ایجاد اسلام هراسی، شاهد ایجاد موج بیداری اسلامی هستیم.

 

امام جمعه هرسین افزود: یکی از پیام های اصلی روز قدس این است به دشمنان گوشزد می‌کند که فلسطین به عنوان پاره تن جهان اسلام هیچ گاه به فراموشی سپرده نمی‌شود و اینکه مسجدالاقصی دارای اهمیت و از ارزش والایی برخوردار است، چراکه نخستین قبله مسلمانان و به ویژه محل معراج آسمانی رسول‌ گرامی اسلام(ص) است.

 

وی خاطرنشان کرد: اشغال فلسطین سر آغاز طرح شیطانی بزرگی با هدف ایجاد حقارت و ضعف و ذلت و تفرقه در میان مسلمانان و اجرای طرح شیطانی صهیونیسم علیه دنیای اسلام و در نهایت نابودی اسلام بود، که‌ با انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سدی محکم در برابر صهیونیست‌ها و حامیان آنها ایجاد شد و سر آغاز تشکیل محور های مقاومت در سراسر دنیا شد.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت:  امسال در روز جهانی قدس با توجه به جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی با حمایت های مختلف شیطان بزرگ و عُمّال خود فروخته در منطقه و در سایه انفعال و بی کفایتی سازمان های به ظاهر حقوق بشر و نیز گرامی داشت یاد شهادت سرداران غیور مقاومت، با شکوه تر از سال‌های گذشته، مردم فهیم و مؤمن شهرستان دارالمؤمنين هرسین  همراه با سایر نقاط ایران اسلامی هم صدا با سایر مسلمانان و آزادیخواهان جهان، در روز قدس، آزادی و مظلومیت فلسطین را فریاد خواهند زد تا ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم، مقتدر و مقاوم غزه انسجام و وحدت رویه خود را در پایبندی به آرمان های مقدس فلسطین در جهان به نمایش  بگذارند.