بازدید96هزارنفر گردشگراز شهرستان هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31711|17:57 - 1403/01/09
نسخه چاپی
بازدید96هزارنفر گردشگراز شهرستان هرسین
فرماندار هرسین گفت: از 24اسفندماه 1402تا تاریخ 8فروردین1403 تعداد 96227نفر از اماکن تاریخی و مذهبی شهرستان هرسین بازدید کرده اند

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در گفتگوی اختصاصی با  دیوانگاه در خصوص وضعیت گردشگری شهرستان و بازدید مسافران نوروزی از هرسین و بیستون اظهار داشت: ظرفیت های بالای شهرهرسین و بیستون از لحاظ آثار تاریخی شاخص و جاذبه های گردشگری و وجود مناظر طبیعی زیبا و باغات فراوان بستر مناسبی برای جذب گردشگر ایجاد کرده است که در این راستا هماهنگی لازم با ادارات و ارگان های مربوطه جهت استفاده از این ظرفیت ها انجام شده است.

 

فرماندار شهرستان هرسین افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت و عید نوروز جلسات ستاد اجرایی سفرهای نوروزی در شهرستان برگزار شد  و مصوبات زیادی داشت که به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد، یکی از نگرانی هایی که در خصوص سایت جهانی بیستون وجود داشت حواشی بود که سال گذشته در این مکان به وجود آمد.

 

وی خاطرنشان کرد: مقدمات و تمهیداتی در نظر گرفته شد که با حفظ شئونات ماه مبارک رمضان به مسافران نوروزی خدماتی ارائه شود و یک مکان محصوری جهت پذیرایی از مسافران نوروزی و جهت جلوگیری از تظاهر به روزه خواری  در نظر گرفته شد.

 

ایتوندی با اشاره به میزان بازدید از اماکن گردشگری و مذهبی شهرستان اظهار داشت: از 24اسفندماه 1402تا تاریخ 8فروردین1403 تعداد 96227نفر از اماکن تاریخی و مذهبی شهرستان هرسین بازدید کرده اند که از این تعداد 42نفر مربوط به گردشگران خارجی بوده است.

 

فرماندار هرسین افزود: در راستای اجرای مصوبه استانداری کرمانشاه تمام مراکز اقامتی روز 13فروردین به خاطر تلاقی با ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) تعطیل خواهد بود و این مصوبه شامل سایت جهانی بیستون هم خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: تعداد اسکان نوروزی مسافران در شهرهرسین و بیستون 1159نفر می باشد اظهار داشت:  در شهر هرسین دو مرکز اسکان در نظر گرفته شده است و بنرهایی جهت اطلاع مسافران در سطح شهر نصب شده است که یکی از سالن ولایت(شامل 10سویت تجهیز شده) و دیگری تالار معلم می باشد و در شهر بیستون هم اماکنی جهت اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد