شیر توزیع شده در مدارس ماندگاری کوتاهی دارد!!

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31703|16:16 - 1402/12/22
نسخه چاپی
شیر توزیع شده در مدارس ماندگاری کوتاهی دارد!!
رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین در خصوص علت عدم توزیع شیر در مناطق روستایی هرسین و بیستون گفت: شیر توزیع شده از نوع پاستور ریزه است و ماندگاری خیلی کوتاهی دارد وباید یک ساعت بعد از خروج از یخچال مصرف شود.

در پی انتقاد برخی از والدین دانش آموزان در مناطق روستایی مبنی برعدم توزیع شیر در بین دانش آموزان این مناطق خبرنگار دیوانگاه پیگیر علت این موضوع شد.

 

پرویزحسینی رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین در گفتگو با  دیوانگاه در خصوص علت عدم توزیع شیر در مدارس روستایی اظهار داشت: شیر در هیچ یک از روستاهای شهرستان توزیع نمی شود و علت این موضوع این است که شیر توزیع شده از نوع پاستور ریزه  است و ماندگاری خیلی کوتاهی دارد وباید یک ساعت بعد از خروج از یخچال مصرف شود.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود: متاسفانه این موضوع باعث شده که امکان انتقال آن به روستاها میسر نباشد و دانش آموزان روستایی از این سهیمه شیر بی بهره باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: علیرغم قراردادی که آموزش و پرورش استان با شرکت مورد نظر منعقد کرده است این شرکت  تنها توان تولید این حجم شیر با کیفیت پاستورریزه را دارد در حالی که برای توزیع شیر در دورترین نقاط مثل روستاها نیاز است شیر به صورت استرلیزه تولید شود.

 

حسینی اظهار داشت: توصیه اکید ما به مدیران مدارس، معلمان و اولیای دانش آموزان این است که به دانش آموزان تاکید کنند که سهمیه شیر خود را در لحظه تحویل مصرف کنند که خدایی ناکرده دچار مسمومیت نشوند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد