در اولین روز از هفته درختکاری/

غرس 250اصله نهال در شهرستان هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31699|14:54 - 1402/12/15
نسخه چاپی
غرس 250اصله نهال در شهرستان هرسین
در اولین روز از هفته درختکاری 250اصله نهال با حضور مسئولین و به همت دوستداران طبیعیت درهرسین و بخش بیستون غرس شد.

به گزارش دیوانگاه ،صبح امروز در آیینی نمادین با حضور امام جمعه و فرماندار چندین نهال مثمر در محوطه فرمانداری شهرستان هرسین غرس شد.

 

همزمان با این مراسم نیز 250اصله نهال در محوطه کارخانه قند بیستون و محوطه تاریخی بیستون با حضور رئیس و پرسنل اداره منابع طبیعی، فرمانده سپاه ناحیه و دوستدارن منابع طبیعی غرس شد.

 

مهندس دارابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هرسین در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: در همین راستا در طول هفته منابع طبیعی توزیع نهال رایگان در بین متقاضیان انجام خواهد شد .

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هرسین افزود: کاشت نهال در ابتدای مسیر رسیدن به درختان تنومند خواهد بود و در ادامه مراقبت و نگهداری از این درختان جزو ضروریات می‌باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: سیاست سازمان منابع طبیعی کشور بر این مبنا قرار گرفته است که هر نهال که کشت می‎گردد یک متولی نگهداری داشته باشد در همین راستا صنایع، کارخانجات،شرکت های خصوصی و دولتی، ارگان و افرادی که امکان مراقبت از نهال را دارند به عنوان محل هدف جهت کاشت نهال در نظر گرفته می‌شوند.

 

حجت الاسلام رضایی امام جمعه هرسین در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: کاشت درخت یکی از سنت های پسندیده است که مقام معظم رهبری روی این موضوع تاکید دارند.

 

امام جمعه هرسین افزود: در این راستا باید چند مطلب را مد نظر قرار داد که در ایتدا نهال مثمر کاشته شود و دوم: مراقبت و حفاظت از نهال است.