امام جمعه هرسین:

برنده واقعی انتخابات خود مردم هستند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31694|17:23 - 1402/12/11
نسخه چاپی
برنده واقعی انتخابات خود مردم هستند
امام جمعه هرسین گفت: فارغ از اینکه چه کسی، نام چه کسی از صندوق‌های رای بیرون می‌آید و در واقع منتخب مردم می‌شود و چه کسی از گردونه رقابت حذف می‌شود، برنده اصلی وواقعی در این میدان انتخابات خود مردم هستند و بازنده واقعی در این دوره از انتخابات هم دشمنان هستند.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته به اشاره به دهه پایانی ماه شعبان اظهار داشت: دهه آخر ماه شعبان فرصتی است برای غبارروبی مساجد و آماده شدن برای ماه ضیافت الهی، اهمیت و جایگاه مسجد آنقدر  بالاست که نبی مکرم اسلام س می فرمایند: نفس کشیدن در مسجد باعث افزایش حسنات و زدوده شدن گناهان می شود.

 

امام جمعه هرسین افزود: مساجد بهترین مکان برای کسب معرفت دینی و بصیرت افزایی است، خانواده باید همت کنند و فرزندان خود را با مساجد مأنوس کنند،لذا شهدای ما کسانی بودند که با مساجد انس داشتند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی اوقات نگاه ها به مساجد صرف برگزاری نماز جماعت است در حالی که مسجد محل تصمیمات کلان بوده است و نقش بسیار مهمی در پیگیری مطالبات مردم دارد. 

 

 حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشور اسلامی ما امروز شاهد یکی از مهم‌ترین حماسه‌های ملی- مذهبی در سراسر کشور است که دوست و دشمن به این انتخابات چشم دوخته اند و این جایگاه کشور ما را در دنیا نشان می دهد.

 

امام جمعه هرسین افزود: تمامی رسانه‌های دنیا به انتخابات، نتیجه انتخابات و نوع مشارکت مردم چشم دوخته اند، قطعاً مشارکت حداکثری بدون تردید باعث خشنودی قلب نازنین امام زمان -عج- خواهد شد و دعای شهدا را شامل حال ما خواهد کرد و قطعاً باعث عصبانیت و ناامیدی برای دشمنان خواهد شد.

 

 وی خاطرنشان کرد: یکی از وجوه جدایی ناپذیر در هر دوره از انتخابات شور و هیجان انتخاباتی است که هم نامزده های انتخاباتی و هم طرفداران آنها تنور انتخابات را داغ نگه می دارند و در واقع یک نوع نشاط سیاسی است.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: یکی از نکات بسیار مهم در شنبه بعد از انتخابات است که نکاتی رو باید مد نظر قرار داد، فارغ از اینکه چه کسی، نام چه کسی از صندوق‌های رای بیرون می‌آید و در واقع منتخب مردم می‌شود و چه کسی از گردونه رقابت حذف می‌شود، برنده اصلی وواقعی در این میدان انتخابات خود مردم هستند و بازنده واقعی در این دوره از انتخابات هم دشمنان هستند. 

 

امام جمعه هرسین افزود: کسانی که موفق به اخذ اکثریت آراء میشوند به نکاتی  باید توجه داشته باشند، هم خود آنها و هم طرفداران آنها، به محض اینکه کسی نامش به عنوان منتخب مردم از صندوق ها بیرون آمد این نماینده طیف خاصی نیست، اینجا دیگه نگاه‌ها باید یکسان باشد و عدالت در توجه فقط نباید به طیف خاص و اطرافیان خاص باشد، لذا اینجا رقایت کنار میرود و رفاقت، برادری، متانت،همدلی  و وحدت بیشتر باید خود را نشان دهد.

 

وی تصریح کرد: مردم بارها از آزمون‌ها سربلند بیرون آمدند اما مسئولان باید جواب زحمات مردم را با خدمت خالصانه و صادقانه بدهند، در سال ۸۸ مشاهده کردیم که آن اخلاق انتخاباتی رعایت نشد و در واقع فتنه پس از انتخابات رخ داد، دشمن در آتش فتنه دمید و عده‌ای هم در داخل متاسفانه با موج سواری دشمن همراه شدند وکشور را چند ما درگیر آشوب و بلوا و فتنه کردند.

 

 حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: اخلاق مداری و رعایت در نکات اخلاقی انتخابات مهمتر از خود انتخابات است، لذا فردای انتخابات فرداییست روشن برا ما فرداییست همراه با رفاقت و همدلی و همراهی است و لذا بازنده واقعی در این میدان خود دشمن بود.

 

خطیب جمعه هرسین افزود: سرمایه اصلی در هر کشور خود مردم هستند و مهمترین سند اعتباری در هر کشوری حمایت و حضور مردم در تشکیل حکومت است، کشور ما نماد مردم سالاری دینی است.یکی از برکات انقلاب اسلامی همین برگزاری انتخابات است که مردم را سهیم می دانند در شکل دهی حکومت.

 

وی خاطرنشان کرد: نکته ای هم با نماینده منتخب این مردم داریم، ما پیشاپیش به کسی که رای مردم را جلب کرده عرض می کنیم که مروری بر شعارهای دوران انتخابات داشته باشند و به وعده هایی که در خلوت خودشان به مردم دادند پای کار هستند؟ آیا دوباره این ارتباط نزدیک و مستمر و همواره با مردم برقرار است یا وقتی کرسی و صندلی مجلس رو اخذ کردن و تصاحب کرد دیگر مردم را فراموش می‌کنند.

 

 حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: مردم همواره نشان دادند هر جایی که نیاز بود برای حضور آنان در هر برهه‌ای از زمان، در بحران‌ها، در حوادث، در راهپیمایی ها مردم همواره جلودار بودند، اینجا کسانی که به عنوان نماینده منتخب مردم کسب رای کردند باید در خلوت خود مراجعه کنند که به وعده‌ها تا چه اندازه پیگیر مطالبات مردم هستند.

 

امام جمعه هرسین افزود: هم مردم باید نماینده آینده رو همراهی کنند و مطالبه به حق داشته باشند و رعایت انصاف را داشته باشند و هم مسئولان و نماینده منتخب باید به وعده‌ها و شعارهایی که داده همت کند، هر دو باید با تشریک مساعی برای ساختن شهری آباد و کشوری آباد و تشکیل مجلس انقلابی تلاش کنند.

 

 وی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور یا از سر ناآگاهی یا لجبازی و غرض ورزی سیاسی، نگاه سلیقه‌ای و جناحی به انتخابات دارند و اگر طیف آنها ویا نام آنها در گردونه انتخابات نباشد به نوعی انتخابات را تحریم می‌کنند، همه ما به عنوان یک ایرانی دشمن مشترک داریم، انتخابات یک حماسه ملی است و تمام کشور را مشغول خود می کند.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: لذا عزیزانی که تاکنون شرکت نکرده اند باید هم خودشان شرکت کنند به عنوان یک وظیفه ملی و هم دیگران را پای صندوق های رای بیاورند، سند و مدرک معتبر برای حضور مردم انتخابات است، انتخابات سند گویایی است که در مجامع بین المللی قدرت چانه زنی ما را بالا می برد.

امام جمعه هرسین افزود: در حوزه انتخابیه خودمان نباید کسی را مردد ببینیم،وظیفه همه ماست که به عنوان یک تکلیف شرعی که هم خودمان شرکت کنیم و هم دیگران را که هنوز مردد هستند پای صندوق های رای بیاوریم چون دشمن امنیت ما را هدف قرار داده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد