افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری -روستایی هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31676|16:13 - 1402/11/21
نسخه چاپی
افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری -روستایی هرسین
‍ فرماندار شهرستان هرسین گفت: مرکز خدمات جامع سلامت شهری - روستایی شهرستان هرسین با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

به گزارش دیوانگاه،فرماندار هرسین در آیین افتتاحیه دومین مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی که با حضور امام جمعه ، مدیر توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، مسئولین مجمع خیرین سلامت استان کرمانشاه و مسئولین برگزار شد از خیرین بخاطر اهدای زمین این مرکز تقدیر کرد.

 

ایتوندی خدمات نظام و دولت در شهرستان هرسین بویژه در حوزه بهداشت و درمان را بی‌نظیر و شایسته تقدیر دانست و افزود: با وجود خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان و احداث مراکز تخصصی جامع سلامت شهری - روستایی دسترسی مردم بالاخص به خدمات بهداشتی و مشاوره ای در حوزه سلامت افزایش خواهد یافت.

 

فرماندار هرسین افزود: به منظور احداث و تجهیز مرکز یاد شده ۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است که با برنامه ریزی های انجام شده خدمات قابل توجهی را به شهروندان ساکن در شهر و روستا در راستای ارتقای وضعیت بهداشتی و سلامت خانواده ها ارائه خواهد داد و خدمات آن نیز عمومی خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: مرکز خدمات جامع شهری و روستایی خدمات رایگان بسیار مهمی در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت و سلامت مادران باردار ، نوزادان و کودکان ارائه خواهد داد.

 

ایتوندی اظهار داشت: با وجود این مرکز جدید سلامت و بهداشت عمومی در شهرستان هرسین با افزایش میزان آگاهی و دسترسی مردم به پشتیبانی های بهداشتی و مشاوره ای افزایش خواهد داشت و کارکنان‌ این مراکز بصورت مستمر پیگیر وضعیت مراجعان و خانوارهای تحت پوشش خواهند بود.

 

فرماندار شهرستان هرسین در پایان به اهمیت وجود بیمه های درمانی در سلامت مردم پرداخت و تصريح کرد: بیمه سلامت شهرستان هرسین دارای ۵۰ هزار نفر بیمه شده فعال می باشد که نسبت آن به جمعیت شهرستان ۶۳ درصد است.

 

ایتوندی در پایان سخنانش بیان داشت: در محلات کم برخوردار شهر هرسین ۵۰ نفر تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفته اند.