فرماندار هرسین :

آمار 1800نفری دست اندرکاران انتخابات هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31670|21:56 - 1402/11/16
نسخه چاپی
آمار 1800نفری دست اندرکاران انتخابات هرسین
فرماندار هرسین در جلسه آموزشی - توجیهی نمایندگان فرماندار در فرآیند انتخابات گفت: تعداد 1800نفر نفر بعنوان دست اندرکاران و در قالب ۳ هیئت اجرایی ، نظارت و بازرسی فرآیند انتخابات را در ۹۹ شعبه اخذ رای شهری و روستایی را به سرانجام خواهند رساند.

به گزارش دیوانگاه ،ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در جلسه آموزشی - توجیهی نمایندگان فرماندارِ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از آمادگی فرمانداری برای برگزاری انتخابات اسفندماه ماه خبر داد و افزود : در همین راستا ضمن اتخاد تمهیدات لازم ، نیازمندی های زیر ساختی در حوزه های تجهیزات کامپیوتری و فناوری ، خودرویی و همچنین نیروی انسانی کارآمد تامین شده است.

 

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه اظهار داشت : ۴ اصل مطرح‌ شده توسط مقام معظم رهبری یعنی سلامت و ایمنی انتخابات و رقابت توام با مشارکت حداکثری ، راهبرد و چراغ راه عوامل اجرایی انتخابات این شهرستان خواهد بود.

 

وی با اعلام این خبر افزود : ۱۸۰۰ نفر بعنوان دست اندرکاران و در قالب ۳ هیئت اجرایی ، نظارت و بازرسی فرآیند انتخابات را در ۹۹ شعبه اخذ رای شهری و روستایی را به سرانجام خواهند رساند.

 

ایتوندی تصریح کرد : با توجه به حساسیت انتخابات پیش رو رعایت اصل بی طرفی ، سلامت انتخابات و قانون مداری می بایست ضمن اجرا توسط نمایندگان فرماندار در راس خدمات عوامل اجرایی نیز باشد.

 

فرماندار و رئیس هیئت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان هرسین در این جلسه با اشاره به اهمیت نقش نمایندگان فرماندار در فرآیند برگزاری انتخابات، بر حفظ بی طرفی آنان و سایر دست اندرکاران برگزاری انتخابات تأکید نمود.

 

ایتوندی نظارت کامل بر رعایت فرآیندهای قانونی انتخابات از چینش اعضای صندوق تا تکمیل صورتجلسه پایانی ، مهر و موم صندوق های اخذ رای ، پیشگیری از هرگونه تنش و ساماندهی شعبه را از وظایف نمایندگان دانست و بر اجرای آن تاکید کرد.

 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان هرسین هماهنگی با هیئت های بازرسی ، نظارت ، محافظین و اعضای شعبه را که باعث تسهیل در روند فرآیندهای اجرایی در شعبه اخذ رأی می شود را از دیگر وظایف نمایندگاه فرماندار دانست و بر اجرای آن تاکید کرد.

 

به گفته ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه توجیهی - آموزشی مطالبی پيرامون نحوه چينش و ساماندهی شعب ، نحوه تنظيم صورتجلسه در آغاز و پایان رای گیری ، بايسته های لازم پيرامون چگونگی مديريت شعب ، شرح وظايف و اختيارات نمايندگان فرماندار و سایر مواردی که می بایست در شعبات اجرا و پیگیری شود تشریح شد.

 

وی ابراز داد : انتخابات بعنوان یکی از مهمترین دستاوردهای نظام دموکراسی از یاد رفته در زمان طاغوت را احیاء کرد و مردم را در سرنوشت خود سهیم کرد.

 

ایتوندی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت : مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قدرت چاه زنی و ایفای نقش کلان نظام در عرصه های بین المللی و جهانی را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

 

فرماندار شهرستان هرسین در پایان سخنانش بیان داشت : از دیگر مزایای حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو نا امیدی دشمنان و نابودی تیم های رسانه ای و دروغ پراکنی آنهاست که خوشبختانه در حال انجام است.

 

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در پایان این جلسه تبیین دستاوردهای نظام توسط همه اقشار بویژه مسئولان و کارکنان‌ دولت را با هدف آگاه سازی مردم یک تکلیف شرعی دانست و خواستار اجرای همه جانبه آن شد.