امام جمعه هرسین عنوان کرد:

انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولی جهانی شد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31665|17:48 - 1402/11/13
نسخه چاپی
انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولی جهانی شد
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷سرآغاز تحولی جهانی شد و درس بزرگی را به کسانی داد که در زیر یوغ زورگویان قرار داشتند.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن مبعث رسول اکرم صلی الله علیه و آله اظهار داشت: از الطاف بزرگ خداوند بر بندگان مبعث پیامبر اسلام (ص) است که اگر اینگونه نمی‌شد بشریت تا ابد در گمراهی باقی می‌ماند.

 

امام جمعه هرسین افزود: پیامبران واسطه بین خدا و بندگان هستند که اوامر الهی را به بندگان می رسانند، پس از بعثت پیامبر اسلام(ص) دیگر بهانه ای برای بشریت باقی نمانده است چرا که تمامی دستورات دینی به بشر ابلاغ شده است. 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: این روزها یادآور ورود پر از خیر و برکت امام خمینی ره به میهن اسلامی است، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷سرآغاز تحولی جهانی شد و درس بزرگی را به کسانی داد که در زیر یوغ زورگویان قرار داشتند، برخلاف میل دشمنان ما بعد از انقلاب شاهد گرایش دنیا به اسلام گرایی هستیم.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: امام(ره) به ما این خودباوری را داد که می‌شود با اتکا به خداوند متعال در برابر قدرت های بزرگ دنیا ایستاد، امام احیاگر عدم جدایی دین از سیاست بود.

 

امام جمعه هرسین افزود: هر کشوری که برگرفته از گفتمان و ادبیات انقلاب اسلامی بود قدرت های بزرگ دنیا توان مقابله با آنها را نداشتند، امام به همه آزادی خواهان دنیا توان عزت نفس، شجاعت و شهامت در برابر مستکبران را داد.

 

وی تصریح کرد: بیش لز نیم قرن حکومت خاندان منحوس پهلوی بر کشور ما بود که مایه شرم برای ایرانیان بودند، سیاه ترین دوران  برای کشور ما دوران رژیم منحوس پهلوی است که در هیچ زمینه ای پیشرفت نداشتیم.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی دارای ارتش و نیروهای نظامی نیرومند هست که در مقابل زورگویان عالم ایستاده است، ولی در دوران پهلوی نیروی نظامی به معنای واقعی کلمه وابسته داشتیم که آرزوی شاه مملکت این بود که فرماندهان فقط دست او را ببوسند.

 

امام جمعه هرسین افزود: انقلاب اسلامی در سایه ایمان به نصرت الهی و رهبری حکیمانه باعث ناامیدی دشمن شده است، جوانان و نوجوانان باید تاریخ این مملکت را مطالعه کنند که در گذشته چه بر سر این کشور آمده است، در این چهل و پنج سال که از کشور فرار کرده اند با کدام هزینه زندگی کرده اند جز با طالاهایی که از این کشور غارت کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل کشور شبهه افکنی می کنند که افرادی را که خودشان می‌خواهد سر کار می برد در صورتی که در کشور ما به رآی مردم به عنوان یک امانت نگاه می‌شود، ما عقد اخوت با هیچ مسئولی نبسته ایم و اگر هر مسئولی کم کاری کند تذکر می دهیم.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: این انقلاب روز به روز در حال پیشرفت است و اراده خداوند هم بر همین است، دشمنان با قدرت رسانه ای که دارند نمی‌گذارند جوانان و نوجوانان ما از دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه شوند.