امام جمعه هرسین عنوان کرد:

آمریکا با حمله به یمن حماقت کرد/ نقشه دشمن درکمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31655|15:07 - 1402/10/22
نسخه چاپی
آمریکا با حمله به یمن حماقت کرد/ نقشه دشمن درکمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از نقشه های شوم دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی که در پیش دارند کمرنگ شدن حضور حداکثری مردم در انتخابات است با توجه به وضعیت موجود در منطقه و اقدامات دشمن این دوره از انتخابات از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به محاسن و معایب فصای مجازی اظهار داشت:یکی از راهکارهای استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی ودر واقع ایمن ترین راه ارتفا سواد رسانه است که اگر نسب به این موضوع غفلت صورت گیرد آسیب های جبران ناپذیری به افراد و خانواده ها وارد میشود،

 

امام جمعه هرسین افزود: نمی شود نسبت به وقایع و اتفاقاتی که در اطراف ما صورت می گیرد بی تفاوت باشیم، اخبار رسانه ها در فضای مجازی که پی در پی  منتشر می‌شود در ذهن و تصمیم گیری افراد موثر است،سواد رسانه ای توان درک واقعیت ها را در جامعه بالا می برد و افراد را در برابر اخباری که به آنها القاء میشود مصون می کند، گاهی اوقات یک خبر در جامعه باعث تنش در جامعه می‌شود و فتنه ای را برپا می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات روز های گذشته در دنیا و منطقه خاطرنشان کرد: این وقایع  تاثیرات مهمی در نوع مقابله محور مقاومت و شیرمردان یمن با شیطان بزرگ و رژیم کودک کش اسرائیل داشت و ما در این وقایع شاهد ددمنشی شیطان بزرگ بودیم.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: سوال این است که چرا استکبار جهانی اینگونه در مقابل کشور کوچکی مثل یمن صف آرایی کرده و تمام حیثیت خود دا به میدان آورده است، اهمیت دریای سرخ چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سالانه 16هزار کشتی و ناو اعم از نظامی و تجاری از دریای سرخ عبور می کند و مسیری است برای ورود کشتی های غربی به سمت خلیج فارس و 30درصد از نفت دنیا از دریای سرخ عبور می کند، این و اگر از این مسیر عبور نکنند مجبور هستند بیش ۱۰هزار کیلومتر را طی کنند و این موضوع هم زمان‌بر است و هزینه زیادی برای آنها در پی دارد و اینجاست که شیطان بزرگ این سگ هار را حمایت می کند که از پا نیفتد. 

 

امام جمعه هرسین افزود: اینجاست که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری این همه بر وحدت مسلمانان تاکید کرده اند اگر این کشورها اتحاد داشتند هیچگاه آمریکا جرات این غلط ها را نداشت،البته ما قطعا در آینده شاهد پیروزی محور مقاومت خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: یمن اعلام کرده است که با این حماقتی آمریکا انجام داد قطعا صربات سنگینی خواهند خورد و ما در کنار غزه هستیم و غزه را رها نمی کنیم، یا با غزه پیروز می شویم و یا با غزه به شهادت می رسیم،  دشمن هنور به این درک نرسیده است که شهادت برای ما یعنی زنده تر شدن ما. یمن فعلی با یمن دوران جنگ با عربستان فابل مقایسه نیست.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: اگر همه مسلمانان دست به دست هم بدهند و در مقابل زورگویان عالم بایستند هیچگاه قلدرهای عالم کاری ازپیش نمی برند، همه این تفکر انقلابی مدیون ایران اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری است،.یکی از نکات مهم در این موضوع  موضع منفعل برخی کشورهای مزدور در منطقه است که در آینده پشیمان خواهند شد و خیانت این کشورها و سکوت مجامع بین المللی در تاریخ ثبت خواهد شد.

 

امام جمعه هرسین افزود: سازمان به ظاهر بین الملل دنیا آیا شرم نمی کند از این همه دروغ ، قطعنامه سازمان ملل زیر  پای شیرمردان یمن خواهد ماند شما به جای محکومیت اقدامات جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل و انگلیس بر علیه یمن قطعنامه صادر می کنید؟ یمن از مظلوم حمایت می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: شما بویی از انسانیت نبرده اید و جنایتکارارین افراد در عالم شما آمریکایی ها و اسراییلی ها هستید قطعا این حماقت شما در  دنیا اثر گذار خواهد بود و باعث بیدارتر شدن دنیا شده است. 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: یمنی ها اعلام کرده اند که احمق ها اینجا یمن است و تا خواری شما را نبینیم دست بردار نخواهیم بود، این بعنی ادبیات انقلابی و برگرفته از مکتب سید الشهدا(ع)،امروز بعد از شهادت حاج قاسم تفکر و راه او در منطقه و جهان بالنده تر شده است، 

 

امام جمعه هرسین در ادامه افزود: یکی از نقشه های شوم دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی که در پیش دارند کمرنگ شدن حضور حداکثری مردم در انتخابات است با توجه به وضعیت موجود در منطقه و اقدامات دشمن این دوره از انتخابات از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: این شبهه در فضای مجازی تکرار میشود که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم وقتی نظام افرادی را که می‌خواهد روی کار می آورد.در پاسخ به این شبهه باید گفت که اگر چنین باشد و انتخابات نمایشی باشد چرا دشمن اینقدر دارد هزینه می کند که حضور مردم کمرنگ شود.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: گزینه دشمن اول کمرنگ کردن و عدم شرکت مردم در انتخابات است و دوم اگر نشد حمایت از گزینه هایی است که همسو با تفکر خودشان باشد، در انتخابات های گذشته دشمن گزینه خود را اعلام می کرد، ما ضمن تاکید بر حضور پر شور در  انتخابات بر توجه به شاخص های انتخاب اصلح تاکید می کنیم چرا که در سرنوشت مردم موثر است.

 

امام جمعه هرسین افزود: نخبگان جامعهف اساتید حوزه و دانشگاه و متولیان فرهنگی  هم باید هم شاخصه های انتخاب اصلح را به مردم معرفی کنند و هم بر حضور پرشور در انتخابات تاکید کنند، هر کسی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرد اولین رایی که داده می‌شود به مشروعیت نطام اسلامی رای داده می‌شود دشمن تمام توان خود را به کار گرفته که مشروعیت نطام را که ثمره خون شهداست زیر سوال ببرد.

 

وی تصریح کرد: همه کسانی که تایید صلاحیت دادند می توانند در انتخابات شرکت کنند ولی مردم موظف به انتخاب اصلح هستند.