به یاد سیدالشهدای مقاومت؛

حاج قاسم نامی ماندگار بر سینه تاریخ

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31653|13:00 - 1402/10/21
نسخه چاپی
حاج قاسم نامی ماندگار بر سینه تاریخ
یاد و خاطره شهید سلیمانی به‌عنوان سیدالشهدای مقاومت هرگز از صفحه تاریخ پاک نخواهد شد بلکه روز به روز بر شمار رهروان مکتبش افزوده می‌شود.

به گزارش دیوانگاه به نقل از مرصاد، چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم هم با حضور گسترده‌تر پیروان مکتب سلیمانی برگزار شد اما این بار دشمنان نظام حضور در صحنه مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار را برنتابیدند و با حادثه‌ای تروریستی بار دیگر بر طبل رسوایی خود کوبیدند.

تلاش دشمنان نظام برای دور کردن مردم از صحنه‌های ارزشی و ولایی پوچ است و صد البته موئد واهمه آنها حتی از نام و یاد شهید سلیمانی است که البته بیداری و بصیرت ملت ایران آنها را در پیمودن راه مکتب سلیمانی مصمم‌تر خواهد کرد؛ مکتبی که گستره آن فراتر از خاورمیانه هم رفته است!

 

مکتب حاج قاسم پس از شهادت او ادامه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌مراد کماسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: ما در کشور عزیزمان پس از انقلاب اسلامی دو مکتب داشته‌ایم مکتب اول مکتب امام خمینی(ره) به عنوان احیاکننده دین در عصر کنونی بود در این مکتب شاگردان فراوانی برای انتشار معارف دینی تربیت شده‌اند که این مکتب انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری و ایجاد کرد و موجب تحول در منطقه و جهان شد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: عظمتی که برای دین اسلام و به‌خصوص مذهب تشیع در دنیا به‌وجود آمده به برکت حرکت و مکتب امام خمینی(ره) است که احیاگر مکتب اصلی رسول‌الله(ص) بوده است.

 

وی گفت: بعد از امام خمینی(ره) شهید سلیمانی نیز صاحب مکتب شد و مقام عظمای ولایت بر راه و روش و تفکر شهید سلیمانی عنوان مکتب سلیمانی را نهادند چرا که مکتب شهید سلیمانی باعث توسعه قدرت مکتب امام خمینی(ره) در جهان شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی تصریح کرد: ما زمانی در محاصره قدرت‌های استکباری بودیم به برکت حرکت مدبرانه شهید سلیمانی، تسلط انقلاب اسلامی و نفوذ ایران از مرزهای منطقه و کشورهای سوریه، عراق و یمن فراتر رفته و بعد جهانی پیدا کرده است.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: قدرت نفوذ ایران در سطح بین‌المللی در اثر قدرت نفوذ کلام اقتدار و ابهتی است که حاج قاسم به برکت اسلام دریافت کرده بود از این رو از آن با عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم پس از شهادت وی ادامه دارد و طرفداران بسیاری در اقصی نقاط عالم پیدا کرده است، ادامه داد: هرجا دم از مبارزه با ظلم و طاغوت و استبداد هست قطعاً می‌توان نقش حاج قاسم را در آن پیدا کرد از این رو ما افتخار می‌کنیم که این مکتب زنده پیش روی ما قرار دارد.

 

حجت‌الاسلام کماسی خاطرنشان کرد: امروز هم جوانان و نوجوانان بسیاری نه تنها در ایران بلکه در جای‌جای این کره خاکی چشم به این مکتب دوخته‌اند و به فضل الهی روز به روز بر قدرت نفوذ این مکتب تحت عنوان جبهه مقاومت افزوده می‌شود.

 

وی گفت:  قطعاً این مکتب زمینه‌ساز آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیسم و استکبار جهانی به‌خصوص خواهد شد و به یاری حق ادامه این مکتب به آزادی و پیروزی مستضعفان جهان و ظهور حضرت حجت(عج) خواهد انجامید.

 


دشمن از زائران شهید سلیمانی هم واهمه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن عبدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: دو اتفاق و حرکت مقدس و تاریخی یکی در ۱۹ دی‌ماه ۱۳۵۶ و دیگری در نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ توسط مردم فهیم، متدین و انقلابی ایران اسلامی رقم خورد که نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی بودند و البته این دو رخداد نشان از بصیرت و فهم بالای مردم و روشن‌بینی آنها نسبت به مسائل آن روزها بود.


مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان هرسین افزود: بصیرت کلمه مقدسی است که در قرآن و کلام اهل بیت(ع) وارد شده و کسی یا جماعتی که این خصوصیت و ویژگی را داشته باشد در فضای فتنه و شبهات بین حق و باطل راه درست را تشخیص می‌دهد.


وی خاطرنشان کرد: به تعبیر امیر المومنین علی(ع) میزان اهمیت بصیرت از بصر مهم‌تر است چون فقدان بصر به‌عنوان چشم سر قابل تحمل است اما فقدان بصیرت قابل تحمل نیست زیرا آدمی که نابينا است اما چشم دل وی روشن است و درک درستی از حقایق دارد جهت را خوب می‌تواند بشناسد و در مسیر حرکت نه تنها خودش در مسیر حق قرار دارد بلکه می‌تواند راهنمای بسیاری از انسان‌های دیگر باشد اما کسی که بصر دارد اما بصیرت ندارد هم خودش و هم دیگران را به انحراف می‌کشاند.


حجت‌الاسلام والمسلمين عبدی اظهار داشت: اشخاص بصیر سرنوشت‌ساز فراوانی در طول تاریخ داشتیم امثال عمار یاسرها که وجودشان و کلامشان و شهادتشان به مردم بصیرت می‌داد و چراغی روشن بودند برای راه‌های تاریک و پر از فتنه دوران خودشان و راه درست را به مردم نشان دادند.


وی افزود:  یکی از این شخصیت‌های بصیر و روشن‌بین سردار پر افتخار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که تا زنده بود با رفتار و کلامش از ولایت و حریم اهل بیت(ع) دفاع کرد و چشم فتنه را در سطح جهانی کور کرد و با شهادتش و ریختن خون پاکش شمع راهی برای سالکان راه حق و حقیقت شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان هرسین گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی هر ساله زائران و مشتاقان زیادی برای زیارت مرقد این شهید والامقام و بصیر حرکت می‌کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی تصریح کرد: امروز هم دشمنان پلید برای جلوگیری از مکتب حاج قاسم رضوان‌الله علیه دست به جنایت و ترور و کشتار زائرانش می‌زنند و حتی از زائرانش هم واهمه دارند.


کشتار زوار شهید سلیمانی نشانه استیصال رژیم صهیونیستی است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد امامی هم در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: دهه‌ای که در آن قرار گرفته‌ایم دهه بصیرت و دهه میثاق امت با مقام شامخ امامت و ولایت و ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای ست و اعتقاد ما و همه پیروان امامت و ولایت این است که آنچه در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد از جمله الطاف غیبی الهی بود.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه هرسین افزود:  بدون شک سال ۸۸ صرف نظر از اینکه اتفاقات تلخ و شیرینی در آن افتاد از چند جهت در تاریخ سیاسی ایران حائز اهمیت است که حتی قضیه ۹ دی‌ماه ۸۸ در تاریخ جهان ماندگار شد.


وی خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور میلیونی خود در انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ نمونه کم‌نظیری حقیقتا از مردم‌سالاری دینی را به نمایش گذاشتند و در ادامه به حضور میلیونی خود در ۹ دی‌ماه ۸۸ به آرمان‌های انقلاب اسلامی، به منویات امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک گفتند.


حجت‌الاسلام والمسلمین امامی اظهار داشت: اگرچه هرساله ایران اسلامی ما شاهد برپایی چندین راهپیمایی پرشکوه بوده است اما آنچه که در ۹ دی‌ماه ۸۸ اتفاق افتاد به گفته تمام شاهدان عینی نه تنها کم نظیر بلکه در جهان بی‌نظیر است.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه هرسین با اشاره به شهادت مظلومانه ده‌ها نفر از زائران سردار دل‌ها، افزود:  شهادت مظلومانه و غریبانه ده‌ها نفر از زائران عزیز از علاقه‌مندان و محبان سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی عزیز در روزی که زمین و زمان معطر به عطر حضرت صدیقه شهیده فاطمه زهرا(س) و سلاله پاکش بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل دل‌های امت اسلامی ایران را به سوگ و ماتم نشاند.


وی تصریح کرد: این واقعه تروریستی در سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین انسان‌های وابسته به آمریکای جهان‌خوار و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد و این حرکت بزدلانه نشانه خباثت مزدوران و دلیلی دیگر بر عصبانیت و استیصال رژیم منحوس و روبه زوال این رژیم است.


حجت‌الاسلام والمسلمین امامی اظهار داشت: واقعه  تروریستی کرمان به‌صورت واضح و روشن نشان می‌دهد که دشمنان ما علاوه بر اینکه از شهید سلیمانی هراس دارند حتی از زائران علاقه‌مندی که از اطراف ایران و حتی از بیش از چند کشور برای زیارت مرقد مطهر حضرت سلیمانی آمده بودند نتوانستند این صحنه‌های مثال‌زدنی عشق و علاقه مردم را نسبت به ساحت این بزرگوار ببینند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، از آنجا که ما ملت شهادت هستیم و به فرموده امام راحل ما را بکشید، زنده‌تر می‌شویم، شهادت پایان این حرکت نیست بلکه ملت ایران اکنون پس از شهادت سردار سلیمانی بیدارتر شده‌اند و مصمم‌تر در مسیر مکتب سلیمانی گام برمی‌دارند.

توسطپرستو قبادی