برگزاری28 دوره آموزش مقابله با تب‌برفکی درهرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31649|20:02 - 1402/10/18
نسخه چاپی
برگزاری28 دوره آموزش مقابله با تب‌برفکی درهرسین
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هرسین گفت: به منظور افزایش آمادگی دامداران در برابر تب برفکی ۲۸ دوره آموزشی در روستاهای شهرستان هرسین برگزار شد.

وحید دامود رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هرسین در گفتگو با  دیوانگاه اظهار داشت: این دوره های آموزشی در راستای کسب آمادگی های لازم به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی برای دامداران روستاهای بخش های مرکزی و بیستون برگزار شد.

 

رئیس دامپزشکی هرسین همچنین از برگزاری دوره های آموزشی در برخی از دامداری‌های سنتی خبر داد و افزود : با توجه به عدم حضور برخی از دامداران در دوره های آموزشی ، موارد لازم بصورت حضوری برای توضیح داده شد.

 

وی از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی را ارتقاء سطح آگاهی دامداران به منظور مقابله با این بیماری عنوان کرد و تصریح کرد: از دهیار و دامداران ساکن این روستاها می خواهیم در صورت مشاهده علائم مشکوک به بیماری تب برفکی و همچنین آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سریع ترین زمان ممکن به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.

 

دامود اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار است که انواعی از حیوانات نشخوار کننده مانند گاو، گوسفند و بز را درگیر می کند، این بیماری در حیوانات بالغ به ندرت کشنده است اما در حیوانات نابالغ میزان مرگ و میر به نسبت شدید است.

 

رئیس دامپزشکی هرسین افزود: تب برفکی به واسطه تب و ضایعات تاول مانند در لب و زبان، دهان، نوک پستان و بین سم­ها شناخته می‌شود و باعث کاهش شدید تولید می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد