شهید سلیمانی رابطه‌ی قلبی وعملی با ولایت داشت

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31641|09:41 - 1402/10/11
نسخه چاپی
شهید سلیمانی رابطه‌ی قلبی وعملی با ولایت داشت
امام جمعه هرسین در آستانه سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی رابطه ای قلبی و عملی با ولایت فقیه داشت بطوریکه برای خود اعتبار و جایگاهی قائل نبود ایشان اعتقاد داشت که در قیامت از مؤمن درباره رابطه و عقیده‌اش نسبت به ولی فقیه سؤال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در گفتگو با  دیوانگاه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در اوصاف امیرالمومنین(عليه‌السلام ) در تاریخ آمده در مقابل دشمنان چیزی جز غضب و اقتدار در عین عقلانیت تمام نبودند، اما در مواجهه با ایتام و نیازمندان جامعه در نهایت تواضع و فروتنی است . لذا قلیلند انسان هایی که این دو ویژگی متضاد را در خود به عینیت رسانده باشند.

 

امام جمعه هرسین افزود: در عصر کنونی نمونه عینی آن را در سیره حاج قاسم مشاهده می کنیم؛ او در مقابل دشمنانی که مدعی ابر قدرت در جهان هستند مقتدرانه آنان را مورد خطاب خود قرار می‌دهد که: بیا! من حریف تو هستم! اما در دیدار با اهالی روستای محل تولد خود و یا در ملاقات با فرزندان شهدا در نهایت رأفت و فروتنی است. 

 

وی خاطرنشان کرد: البته لازم به یادآوری است که محبت این مرد بزرگ منحصر به هموطنان و هم مسلکان خود نبود بلکه نسبت به پیروان سایر ادیان در عراق و سوریه، حتی آنها که مسلمان و شیعه نبودند بذل توجه و محبت داشت. سردار دلها ثابت کرد می شود بر اساس آیات نورانی قرآن و بیانات حضرات معصومین(علیهم السلام ) در شخصیت خود این ویژگی را ایجاد کنیم که در مقابل دشمن در نهایت شدت و صلابت  اما در برابر دوستان خدا، در نهایت تواضع و فروتنی و مهربانی باشیم. 

 

رضایی اظهار داشت:  یکی از دلایل تشییع کم‌نظیر ایشان حتی آنها که دلداده نظام و اسلام هم نبودند به دلیل رشادت های خالصانه سردار، حضور یافتند و آن تشییع میلیونی را در تاریخ ثبت نمودند.

 

امام جمعه هرسین افزود: پیروزی‌های چشمگیر سردار سلیمانی و شخصیت کم نظیر او از یک سو و اخلاص در راه خدا و از خودگذشتگی در راه احقاق حق و یاری مظلومین و مستضعفین از سوی دیگر موجب شد ایشان تبدیل به یک  فرمانده شایسته و نماد آزادیخواه و مبارز با استکبار جهانی شود که در آخر هم در اثر استیصال شیطان بزرگ برخلاف تمامی قوانین بین المللی و عرف دیپلماسی دست به این جنایت وحشیانه زدند غافل از اینکه نفوذ تفکر شهید سلیمانی بسیار فراگیرتر و عمیق تر است چنانچه‌ این را بعینه در تمامی جبهه های مقاومت در برابر دنیای کفر مشاهده می کنیم.

 

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی رابطه ای قلبی و عملی با ولایت فقیه داشت بطوریکه برای خود اعتبار و جایگاهی قائل نبود ایشان اعتقاد داشت که در قیامت از مؤمن درباره رابطه و عقیده‌اش نسبت به ولی فقیه سؤال می‌شود و این باور از بصیرت و درک ایشان از مقام ولایت و جایگاه آن در رهبری امور مسلمین و مقابله با دشمنان نشأت می‌گرفت.

 

رضایی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی یک ملت بود. او به حق یک مکتب جهادی بود و چه زیبا رهبر معظم  انقلاب فرمودند که باید به چشم یک مکتب به او نگاه کرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد