امام جمعه هرسین عنوان کرد:

نهم دیماه روز بصیرت و میثاق با ولایت است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31636|17:50 - 1402/10/08
نسخه چاپی
نهم دیماه روز بصیرت و میثاق با ولایت است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از روزهای بسیار مهم که نشان از عزم و اراده ملی است و مردم حماسه آفریدند نهم دیماه است که به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا س ، ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، رحلت جانسوز اسوه اخلاق حضرت آیت الله مصباح یزدی ره و در روزهای اخیر شهادت سردار سید رضی موسوی اظهار داشت: دیماه بستر حوادثی است که اگر بخواهیم عصاره این حوادث را بیان بکنیم باید به بصیرت و ولایتمداری آنها اشاره کنیم.

 

امام جمعه هرسین افزود: متاسفانه بر اثر کمی سواد عده ای و در طرف دیگر تبلیغات گسترده رسانه های غربی اینگونه عنوان می شود که جمهوری اسلامی در حق زنان حقوق آنها را رعایت نمی کند، این نشانه کمبود اطلاع است.

 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص رعایت حقوق زنان ما نسبت به غرب طلبکار هستیم در کشوری مثل فرانسه آنقدر حقوق زنان زیر پاگذاشته شد که رئیس جمهور این کشور رسما از زنان عذرخواهی کرد.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: مقام زن در کشور ما برگرفته از آموزه های دینی است و ما مدعی هستیم که الگوی زنان و مردان ما حضرت فاطمه زهرا س است، رهبر انقلاب فرمودند که غرب از پاسخگویی در خصوص حقوق زنان فرار می کند.

 

امام جمعه هرسین افزود: یکی از روزهای بسیار مهم که نشان از عزم و اراده ملی است و مردم حماسه آفریدند نهم دیماه است که به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است، 

 

وی تصریح کرد: نهم دیماه روز هوشیاری، ایمان، تقوا، بصیرت و ولایتمداری مردم و تجدید میثاق با ولایت فقیه است، در فتنه هایی که در کشور رخ داده است عصاره تلاش دشمن در تغییر نظام اسلامی ایران خلاصه می‌شود.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: با همه توطئه ها در طول این ۴۵سال این کشور مقتدر ایستاده و یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد چرا نباید جوانان و نوجوانان ما از این اتفاقات مطلع باشند.

 

خطیب جمعه هرسین افزود: چگونه است که برخی در غبار فتنه سردرگم نمی شوند و چراغ روشنی در دست دارند و عده ای دچار انحراف می‌شوند  آنچه که باعث می شود انسان چراغ راه داشته باشد بصیرت است.

 

وی خاطرنشان کرد: در بی بصیرتی مردم بود که حصرت علی ع ۲۵سال خانه نشین شد و در سال ۶۱هجری سر امام حسین علیه السلام به نیزه زده شد. حماسه نهم دی نشانه بصیرت مردم بود.

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: این بی بصیرتی است که عده ای جنایت روشن و آشکار اسرائیل و آمریکا را نمی بینند، سال گذشته به بهانه فوت یک خانم کشور را به آشوب کشاندند اگر شما مزدور نیستید این همه جنایت و کشتار زن و کودک یک پیام ندادید.

 

 

امام جمعه هرسین افزود: نهم دی مربوط به یک شخص و جناح خاص نیست این یک حماسه ملی است و همه جناح ها باید پای کار بیایند، 

 

وی با اشاره به شهادت سردار سید رضی موسوی خاطرنشان کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی نشان دهنده شکست های متوالی رژیم صهیونیستی است و می داند راس جبهه مقاومت ایران است

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: دوم اینکه می خواهد پای ایران را به این جنگ باز کند تا خود را از باتلاقی که در آن فرو رفته بیرون بکشد ولی جمهوری اسلامی کشوری نیست که احساسی عمل کند و کی و کجای انتقام را خود تعیین می کند و انتقام ما هم جز برچیده شدن این رژیم منحوس نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد