امام جمعه هرسین عنوان کرد:

هزینه مقاومت عزتمندانه ازسازش کمتر است/ دلخوش کردن به وعده آمریکا ساده لوحی است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31628|15:19 - 1402/10/01
نسخه چاپی
هزینه مقاومت عزتمندانه ازسازش کمتر است/ دلخوش کردن به وعده آمریکا ساده لوحی است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در کشور عده ای دلخوش کرده بودند به ارتباط با آمریکا و شادی کردند، اما همه دیدند نه تحریمی برداشته شد و نه مشکلی رفع شد، این از سر ساده لوحی بود که به وعده های آمریکا دلخوش می کردند.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فلسفه خلقت انسان اظهار داشت: فلسفه خلقت انسان بندگی خداوند است و لحظاتی برای خلوت و ارتباط بین مخلوق با خالق لازم است، خود خداوند هم نگاه ویژه ای به این اوقات دارد.

 

امام جمعه هرسین افزود: از دیگر ایامی که مهم است شب های بلند زمستان است، در روایات داریم که زمستان بهار مؤمنین برای استفاده از شب های بلند است، اما برخی اوقات این ایام برای دور هم نشستن و عیبت کردن و به بطالت گذراندن استفاده می‌شود، ایام زمستان فرصت خوبی برای ادای فرائض قضا شده است، امروز این فضای مجازی زمینه ای برای هدر رفتن وقت انسان شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث منطقه و در پاسخ به مطرح کردن این شبهه از طرف گروهی که مسئله غزه به ما چه ربطی دارد افزود: این گروه یا غافل هستند یا عناد دارند مگر می‌شود در گوشه ای از دنیا اتفاقی بیفتد و تاثیر بر کشور ما نداشته باشد به خصوص اینکه محور اصلی این دشمنی ها و نوک پیکان آن به سمت جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: درسی که از محور مقاومت باید گرفت این است که هزینه مقاومت که عزتمندانه هم هست به مراتب از هزینه سازش کمتر است، ما شاهد هستیم کشورهایی که دست دوستی به اروپا و آمریکا دادند امروز چه وضعیتی دارند.

 

امام جمعه هرسین افزود: در کشور عده ای دلخوش کرده بودند به ارتباط با آمریکا و شادی کردند، اما همه دیدند نه تحریمی برداشته شد و نه مشکلی رفع شد، این از سر ساده لوحی بود که به وعده های آمریکا دلخوش می کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: در تنها چیزی که تحریم نیستیم فقط فصای مجازی است که مدیریت آن هم در دست آمریکا و اسرائیل است ولی برای بیماران پروانه ای تحریم هستیم.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: عده ای که هراس در دل افراد می انداختند که اگر مذاکره نشود احتمال جنگ هست و آمریکا ابرقدرت است و هر کاری که بخواهد انجام می دهد. ولی دیدند که طوفان الاقصی نشان داد که دشمن آن نبود که می گفتند و ابهتی ندارد.

 

امام جمعه هرسین افزود: آمریکا پیام داده که ائتلافی علیه انصارالله یمن تشکیل بشود و این مضحک است و در مقابل یمن اعلام کرد که هر کشتی که متعلق یا وابسته به رژیم صهیونیستی باشد اگر متوقف نشود آن را می زنیم، درود خدا بر حاج قاسم سلیمانی که دست مقاومت را پُر کرد.

 

وی تصریح کرد: اسرائیل امروز درمانده شده است و این نشان دهنده این است که هر جا مقاومتی باشد دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: دشمن نشان داد هر وقت حقوق خودشان به خطر بیفتد بحث حقوق بشر را مطرح می کنند. اسرائیل تمام حقوق و شرافت های انسانی را زیر پا گذاشت کسانی که امروز دم از حمایت از آمریکا و اسرائیل می زنند اگر امام زمان هم بود در صف دشمن بودند.

 

امام جمعه هرسین افزود: ای کاش عده ای در داخل کشور بیدار شوند نه اینکه وقتی از برجام ناامید شدند دست به دامان اروپا شدند ما هیچگاه تفاوتی بین سیاست های اروپا و آمریکا ندیدیم جوانان ما باید بدانند اگر مشکلی در کشور ایجاد می‌شود دست آمریکا در آن دیده می‌شود.