شهردار هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

مصوبات شورا و شهرداری باید راهگشا و تسهیلگر باشد

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 31619|10:53 - 1402/09/20
نسخه چاپی
مصوبات شورا و شهرداری باید راهگشا و تسهیلگر باشد
شهردار هرسین با اشاره به مشکلات موجود درشهرداری گفت: مصوبات در شورا و شهرداری باید برای شهرداری و مردم راهگشا باشد و تسهیلگر باشد، فلسفه وجودی شورای شهر این است که یک جمع محلی که هم فرصت دارند و هم اشراف بر شهر دارند با مصوبات خود بتوانند مشکلات موجود را مرتفع کنند.

مهندس علی قبادی شهردار هرسین در گفتگوی اختصاصی با  دیوانگاه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شهرداری هرسین و مشکلات موجود آن اظهار داشت: واقعیت این است که نه تنها در هرسین بلکه در سایر نقاط کشور وقتی سازمانی دچار وقفه مدیریتی می‌شود مسلماً مشکلاتی ایجاد می‌شود که حل این قبیل مشکلات دشوار است.

 

شهردار هرسین افزود:  در دوسال گذشته اختلافاتی بین شهردار و اعضای شورا وجود داشته و مدتی این مجموعه با سرپرست اداره شده است، این دو دستگی ها باعث اختلال در امور شهرداری شده است.

 

وی تصریح کرد: بنابراین خیلی امیدی به وضعیت موجود نبوده است و شرایطی هم که بنده با آن موجه شدم رضایت بخش نیست، منابع درآمدی بسیار ناچیز و بدهی ها زیاد است، اگر چه از لحاظ رقمی بدهی ها بسیار چشمگیر نیست ولی به دلیل نبود درآمد خیلی امیدی به بهبود اوضاع نیست.

 

قبادی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که حتی در سنوات گذشته تا به امروز بودجه شهرداری کم پیش بینی شده است، اگر مطالعه ای صورت گیرد نسبت به بودجه سرانه شهرداری های استان و به خصوص برخی از شهرهای تقریباً پیشرفته کشور سرانه شهرداری در آنجا بیش از سه برابر شهر هرسین است.

 

شهردار هرسین افزود:  این زنگ خطری است که شهرداری هرسین ماده 68 قانون شهرداری را نقض کرده است که این ماده قانونی به صراحت عنوان می کند که از محل منابع داخلی 60درصد باید هزینه جاری شود و 40درصد صرف کار عمرانی بشود، .وقتی شهرداری بودجه را با این مبلغ می بندد عملاً فرصت هیچگونه کار عمرانی ندارد و حداکثر کاری که می توان انجام داد حفظ وضع موجود است.

 

وی خاطرنشان کرد: بد بینانه ترین وضعیت این است که این بودجه تحقق پیدا نکند و بر اثر کم کاری مجموعه و انگیزه نداشتن و یا تغییرات مدیریتی این بودجه تحقق پیدا نکند شهرداری دچار یک رکود فعالیتی و مدیریتی می‌شود.

 

قبادی اظهار داشت: با این حال با مجموعه پرسنل اتمام حجت صورت گرفته و انشاالله با حمایت های مجموعه های مدیریتی شهرستان و فرماندار محترم بتوانیم وضعیت شهری و شهرداری را هم از لحاظ سلامت اداری و هم از لحاظ درآمدی ارتقاء بدهیم.

 

شهردار هرسین افزود:  قاعدتاً برای برون رفت از این وضعیت باید یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم، در برنامه کوتاه مدت که 6ماهه می باشد ما باید به ساماندهی امور اداری، نگهداری محیط شهری و رفع نقایص و هدایت در مسیر صحیح بپردازیم.

 

وی تصریح کرد: در برنامه میان مدت که بین یک تا دو سال به طول خواهد انحامید برخی از پروژه های مفید و ثمر بخش را در سطح شهر کلید خواهیم زد و در برنامه بلند مدت هم برنامه هایی داریم که اگر به عمر مدیریتی ما رسید که اطلاع رسانی خواهیم کرد در غیر اینصورت مسیری را ترسیم خواهیم کرد که افراد بعد از ما هم بتوانند از این اقدامات بهره مند شوند.

قبادی اظهار داشت: مهمترین کار در فرصت باقی مانده تا عید نوروز به نوعی توجه به زیبایی بصری شهر و زنگ آمیزی و زیبا سازی شهری است و همچنین جلب اعتماد و مشارکت مردم در امور شهری است.

 

شهردار هرسین افزود: مسلماً برخی از مشکلات موجود در سطح به مصوبات شورا و نجوه اجرای آنها بر می گردد، توصیه ما به اعضای محترم شورا این است که در فرصت باقی مانده با همدلی و همگرایی دنبال حل مشکلات باشند و اختلاف نظر ها را کنار بگذارند، 

 

وی خاطرنشان کرد: مصوبات در شورا و شهرداری باید برای شهرداری و مردم راهگشا باشد و تسهیلگر باشد، فلسفه وجودی شورای شهر این است که یک جمع محلی که هم فرصت دارند و هم اشراف بر شهر دارند با مصوبات خود بتوانند مشکلات موجود را مرتفع کنند.

 

قبادی اظهار داشت: در خصوص ساماندهی وضعیت سد معبر در سطح شهر هرسین تصمیم بر این شد که از روز چهار شنبه این هفته بر اساس مصوبه شورای ترافیک و درخواست های مردمی نسبت به ساماندهی سد معبر اقدام شود.

 

شهردار هرسین افزود: از همه کسانی که در این بخش فعال هستند استدعا داریم که همکاری کنند  تا مکان هایی که در برای این عزیزان در نظر گرفته شده در اختیار آنها قرار گیرد،مکان های در نظر گرفته شده برای این افراد جنب پارک امام علی(ع)، و محدوده چهارراه هلال احمر و بلوار سپاه وهمچنین دستفروش های سیار هم محدوده پل میانور می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: قرار بر این است که در راستای بهبود وضعیت بصری شهر  و ساماندهی ماشین های میوه فروش و دستفروش ها از محدوده بیمارستان شهدای هرسین تا میدان جمهوری اسلامی هیچگونه خودرو و یا دستفروشی جهت این موضوع وجود نداشته باشد.

 

قبادی اظهار داشت: این مصوبات در فرمانداری به تصویب رسیده است و همه ارگان ها پای کار هستند و از مردم و صاحبان این مشاغل انتظار داریم که همکاری لازم را جهت رفع این مشکل داشته باشند