امام جمعه هرسین عنوان کرد:

شیهات دینی و فکری دانشجویان پاسخ داده شود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31617|16:02 - 1402/09/17
نسخه چاپی
شیهات دینی و فکری دانشجویان پاسخ داده شود
امام جمعه هرسین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: افسران جنگ نرم امروز دانشجویان هستند و اگر این قشر اثر‌گذار به سواد رسانه‌ای لازم مسلح نباشند و بصیرت و کارآمدی لازم را نداشته باشند وشیهات دینی و فکری و ملی آن‌ها پاسخ داده نشود چه بسا دشمن این خلاء را پر کند.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ۱۶آذر و روز دانشجو در سخنانی اظهار داشت: از جمله اقشار مهم و اثرگذار جامعه که همواره دشمنان در آن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری کرده‌اند دانشجویان هستند، همچنانکه می‌بینیم که در فتنه‌ها دشمنان به دنبال یارگیری از این قشر هستند، به حمدالله قاطبه دانشگاهیان ما از سلامت نفس، تعهد، بصیرت لازم و دشمن شنایی برخوردار هستند و این یک سرمایه بزرگ در کشور ما به شمار می‌رود.


امام جمعه هرسین افزود: جنگ نرم بسیار سخت‌تر از جنگ سخت است، در جنگ سخت دشمن شفاف مواضع خود را اعلام می‌کند ولی در جنگ نرم دشمن در قالب دوست دشمنی خود را نشان می‌دهد و به تعبیر رهبری معظم انقلاب افسران جنگ نرم امروز دانشجویان هستند و اگر این قشر اثر‌گذار به سواد رسانه‌ای لازم مسلح نباشند و بصیرت و کارآمدی لازم را نداشته باشند وشیهات دینی و فکری و ملی آن‌ها پاسخ داده نشود چه بسا دشمن این خلاء را پر کند.



وی خاطرنشان کرد: گله‌مندی در خصوص عدم برگزاری روز دانشجو از سوی برخی از دانشجویان وجود داشت که در تماسی که با رؤسای دانشگاه‌ها درشهرستان داشتیم این گله‌مندی را انتقال دادیم و‌ قول مساعد دادند که در روز‌های آینده نسبت به برگزاری مراسمی در شهرستان با حضور مسدئولان اقدام شود.


حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه و نحوه موضعگیری دولتمردان آمریکا و اروپا در این خصوص اظهار داشت: وقتی رژیم صهیونیستی کودکان و زنان را در غزه قتل عام می‌کنند اینگونه عنوان می‌کنند که حق اسراییل است که از خود دفاع کند ولی در مقابل حماس را تروریست معرفی می‌کنند و از طرفی تولید‌کننده داعش تروریست محسوب نمی‌شود!



امام جمعه هرسین افزود: این رفتار متناقض غربی‌ها مسبوق به سابقه است، همچنانکه سال گذشته در فتنه‌ای که رخ داد شاهد این موضوع بودیم که به دروغ به بهانه فوت یک خانم کشور را به آشوب کشاندند و جوانان و نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیجیان ما را در کف خیابان به شهادت رساندند و با یک دروغ در حمایت از زن شعار دادند اما این همه زن و بچه را در غزه به شهادت رساندند ولی حمایتی از آن‌ها نشد.


وی تصریح کرد: آیا سازمان‌های بین‌الملل و به ظاهر حقوق بشر نباید از این اقدام متناقض خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خجالت بکشند، البته مردم دنیا در بیش از ۶۰ کشور به خیابان آمدند و در دل اروپا و امریکا پرچم اسراییل و امریکا را آتش زدند و پرچم فلسطین را برافراشتند این بیداری اسلامی ثمره خون شهدای محور مقاومت است امروز اقتدار کشوری مثل یمن به جایی رسیده است که شیطان بزرگ را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: رئیس جمهور اوکراین گفته است که از دریافت کمک‌ها راضی نیستیم اما نمی‌توانیم شکایت کنیم و گفته که از دو جنبه تبعات جنگ غزه با اسراییل نگرانیم، یکی به خاطر فراموش شدن جنگ اوکراین و دوم انتخابات آمریکاست که کمک‌های آمریکا به آن‌ها نمی‌رسد، یکی از دولتمردان آمریکایی اخیراً گفته است که‌امیدی به پیروزی اوکراین نیست و وقت آن رسیده که رئیس جمهور اوکراین را فدای نخست وزیر رژیم صهیونیستی بکنیم، این سرنوشت کشور‌ها و حاکمانی است که به شیطان بزرگ تکیه کردند.


امام جمعه هرسین افزود: کسانی که خط قرمز خدایی نداشته باشند و فقط دنیایی فکر کنند سرنوشتی غیر از این ندارند،. جنگ عزه باعث فراموش شدن اوکراین شد و رژیم صهیونیستی بداند که آمریکا، اسراییل را برای حفظ منافع خود در منطقه می‌خواهد.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های مسئولین در تراز انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از جمله این وِیژگی‌ها می‌توان به پرهیز از خود رای بودن است، مسئولین باید ‌ایده و نظرات سالم دیگران را بپذیرند ولو به سلیقه آنها همراه نباشند.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: مورد دوم، نظارت دقیق و مستمر بر زیر مجموعه خود است، آنقدر این موضوع اهمیت دارد که خود مولی علی (ع) به مالک اشتر می‌فرماید که ازماموران مخفی، افراد‌ امین و راستگو و مورد اعتماد جهت نظارت بر کارگزان انتخاب کنید، یکی از معایب در بازرسی‌های برخی ادارات که برخی اوقات شاهد آن هستیم این است که متأسفانه قبلاً اطلاع داده می‌شود این باعث می‌شود کاستی‌ها به چشم نیاید و تظاهر به اصلاح شود و نیز موجب‌امانتداری و مدارا با زیردستان می‌شود.

 
امام جمعه هرسین افزود: بازرسی‌ها باید مستمر باشد، برخی اوقات مشاهده می‌شود که یک کالایی در مغازه‌ها قیمت‌های متفاوتی دارد این نشان دهنده این است که نظارت لازم و کافی بر این موارد انجام نمی‌شود و سلیقه‌ای کار صورت می‌گیرد.


وی مورد بعدی را عدالت در مسئولیت عنوان کرد و تصریح کرد:  اگر کسی می‌داند توان در کاری ندارد و بپذیرد به مردم خیانت کرده است، فرصت‌ها مثل ابر می‌گذرد و آنچه که بر جای می‌ماند خدمت به خلق است.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته دو نکته را خدمت فرماندار محترم عنوان می‌کنیم،  یکی از مواردی که در جلسات هم تذکر داده شده این است که در بحث جوانی جمعیت چه کاری انجام گرفته است؟ جای تأسف دارد که در ادارات ما خیلی از کارمندان مجرد هستند و برخی از مدیران نسبت به فرزند‌آوری اهتمامی ندارد این موضوع اینقدر اهمیت دارد که آمریکا قانون سقط جنین را لغو کرده است، چطور می‌شود مسئولی که خود توجهی به این موضوع ندارد زیر مجموعه را توصیه به این موضوع کند. 

 

امام جمعه هرسین افزود: در خصوص گرانی موقت گاز مایع در شهر هرسین آنطور که تحقیقات لازم در این خصوص انجام شده چند روزی بود که گرانی گاز مایع در شهرستان را داشتیم که به پیگیری دولت این موضوع به حال سایق برگشت ولی متأسفانه این موضوع دستاویزی برای افراد سودجو شده است که قیمت آن هنوز در شهر هرسین به روال سابق برنگشته است، درخواست داریم که مسئولین مربوطه این موضوع را پیگیری کنند.