فرماندار هرسین:

مسیل های خطر آفرین پاکسازی شود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31616|09:07 - 1402/09/16
نسخه چاپی
مسیل های خطر آفرین پاکسازی شود
فرماندار هرسین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گفت:شکایات متعددی در خصوص دپوی نخاله های ساختمانی در اراضی مسکونی و کشاورزی آنان به فرمانداری رسیده است که لازم است در اسرع وقت و به صورت دائم ساماندهی شوند.

به گزارش دیوانگاه ،ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه از انسداد آبراهها ، مسیل و سیل بندهای حاشیه شهر هرسین توسط خودروهای نخاله ریز انتقاد کرد.

به گفته ایتوندی تعداد زیادی از این مسیل ها و آبراهها به کانون های جمعیتی و کانال های هدایت آبهای سطحی شهر هرسین منتهی می‌شوند و در زمان بارش ها ضمن انسداد باعث بروز خساراتی می‌شوند.

فرماندار هرسین در ادامه خواستار پاکسازی مسیل ها و بویژه سیل بندهای شمالی شهر هرسین توسط دستگاههای مربوطه شد.

ابوطالب ایتوندی تصریح کرد : زه کشی های حوزه رودخانه گاماسیاب می بایست به منظور جلوگیری از ورود سیل آب به اراضی کشاورزی لایروبی شوند.

فرماندار شهرستان هرسین افزود : از طرف شهروندان شکایات متعددی در خصوص دپوی نخاله های ساختمانی در اراضی مسکونی و کشاورزی آنان به فرمانداری رسیده است و لازم است با توجه به مطالبه شهروندان خودروهای نخاله بر در اسرع وقت و به صورت دائم ساماندهی شوند.

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در ادامه سخنانش از مسئولین عضو جلسه خواست مسیل های خطر آفرین و آبراههایی که در گذشته منشا حوادث بوده اند را شناسایی و ضمن رفع خطر ، ساماندهی آن را در دستور کار قرار دهند.

ایتوندی خاطر نشان کرد : بر اساس بازدیدهای صورت گرفته ، برخی از سیل بندهای حوزه آبریز شمالی شهر هرسین مسدود و یا آسیب دیده اند و با توجه به نقش این سازه ها در کنترل سیلاب و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به اراضی کشاورزی می بایست با در نظر گرفتن اهمیت موضوع نسبت به پاکسازی و یا مرمت آن توسط ادارات مربوطه اقدام شود.

ایتوندی در پایان سخنانش بر هم افزایی و همگرایی ادارات و دستگاههای اجرایی عضو این جلسه تاکید کرد.

همچنین این جلسه با حضور مهندس مرادی معاونت حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان کرمانشاه برگزار شد.