امام جمعه هرسین عنوان کرد:

نماینده مجلس باید نماینده محرومان هم باشد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31612|14:59 - 1402/09/12
نسخه چاپی
نماینده مجلس باید نماینده محرومان هم باشد
امام جمعه هرسین گفت: مجلس، خانه ملت و نماینده مردم باید نماینده همه مردم است؛ به‌خصوص آن‌هایی که محرومیت بیشتری دارند باشد. بنابراین یک نماینده انقلابی در سبک زندگی خود باید به گونه‌ای عمل کند که محرومان جامعه و نیازهای آنها را عملا درک کند.

حجت االاسلام والمسلمین حسن رضایی در گفتگو با خبرنگار  دیوانگاه با اشاره روز مجلس و سالروز شهادت آیت الله مدرس اظهار داشت: نماینده مردم باید باور داشته باشد که اسلام دارای نظام سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به عبارتی دیگر پاسخگوی نیازهای بشر در زمینه های مختلف است و می‌تواند به همه نیازهای فردی و اجتماعی، مادی و معنوی انسان پاسخ مناسب دهد.

 

 امام جمعه هرسین افزود: کسانی که ولایت فقها را در امتداد ولایت پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) نمی‌دانند و به هر دلیلی، ولی فقیه را محدود به قانون اساسی دانسته، مشروعیت آن را از ناحیه مردم می‌دانند، در زمره افراد شایسته برای ورود به مجلس تراز انقلاب اسلامی قرار نمی‌گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: این افراد در واقع در التزام عملی به رهنمودهای ولایت فقیه نیز به بهانه قانون‌گرایی ایجاد شک خواهند کرد. چنانچه در برخی موارد شاهد این قضیه در میان برخی نمایندگان در برخی ادوار بوده ایم.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: مجلس، خانه ملت و نماینده مردم باید نماینده همه مردم است؛ به‌خصوص آن‌هایی که محرومیت بیشتری دارند باشد. بنابراین یک نماینده انقلابی در سبک زندگی خود باید به گونه‌ای عمل کند که محرومان جامعه و نیازهای آنها را عملا درک کند و آنها نیز بتوانند براحتی با نماینده خود در ارتباط باشند.

 

 امام جمعه هرسین افزود: مجلس تراز انقلاب و نماینده اصلح  و انقلابی لازم است که از مسائل سیاسی روز، اطلاع کافی داشته، نسبت به شناخت و رصد تحولات و مواضع جریان های انحرافی مخالف و معاند نظام اسلامی در هر زمان، اطلاع کامل داشته باشد و در فتنه ها و توطئه‌ها موضع شفاف و صریحی را شجاعانه اتخاذ کند.