فرماندار هرسین عنوان کرد:

ساماندهی سد معبر مهمترین مطالبه مردم است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31599|11:22 - 1402/09/02
نسخه چاپی
ساماندهی سد معبر مهمترین مطالبه مردم است
فرماندار هرسین در دیدار با شهردارگفت: دغدغه ها و مطالبات مردم در راستای ساماندهی سد معبر و مکان دفن زباله باید پیگیری و رفع شود.

به گزارش دیوانگاه ،ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در دیدار با علی قبادی شهردار هرسین ضمن تبریک انتخاب ایشان بعنوان شهردار از دغدغه های خود و مطالبات شهروندان گفت و خواستار پیگیری و رفع آنان شد

 

به گفته ایتوندی ساماندهی سد معبر مهمترین مطالبه و خواسته مردم است که بصورت گسترده در فضای مجازی ، رسانه ها و محافل بعنوان یک معضل بزرگ به آن پرداخته می‌شود.

 

وی ادامه داد : وجود سد معبر و خودروهای دوره گرد در خیابان اصلی شهر و پیاده رو ها با توجه به عرض کم این خیابان و معابر علاوه بر مشکلات ترافیکی و اجتماعی نارضایتی گسترده شهروندان را بدنبال داشته است.

 

ایتوندی در ادامه سخنانش به تشریح پیگیری های فرمانداری به منظور تحقق این خواسته مردم پرداخت و تصریح کرد : در این راستا جلسات و مذاکرات متعددی با اعضای شورای شهر داشتیم و بارها در جلسات مختلف و سایر کارگروهها با حضور مسئولین موضوع ساماندهی سد معبر بصورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید با حفظ شان و جایگاه شغلی دست فروشان بازارچه هایی به منظور استقرار آنان ایجاد شود.

 

فرماندار هرسین ادامه داد : به منظور استقرار دست فروشان ۴ منطقه پیش بینی شده است و تا بحال ۲ منطقه ایجاد و مناطق دیگر در دست اجرا و پیگیری است.

 

ساماندهی مکان دفن زباله و مشکلات زیست محیطی که در نتیجه احتراق در این مکان بوجود می آید بخش دیگری از تذکرات و مشکلاتی بود که ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در دیدار با شهردار هرسین مطرح کرد.

 

فرماندار هرسین بیان داشت : شهروندان و دغدغه مندان محیط زیست خواهان ساماندهی مطلوب این جایگاه هستند و خواسته خود را به طرق مختلف به فرمانداری منعکس کرده اند.

 

ایتوندی تصریح کرد : ظرفیت مکان فعلی دفن زباله شهر هرسین به پایان رسیده است و با توجه به اینکه مکان دیگری بر اساس ضوابط و مجوزهای بهداشتی و محیط زیست انتخاب شده است می بایست ضمن رفع مشکلات اجتماعی و ساماندهی مسیر دسترسی به سایت جدید نسبت به انتقال زباله ها به این مکان اقدام نمود.

 

اجرای مصوبات شورای ترافیک از دیگر موضوعات مطرح شده فرماندار بود و از عدم اجرای این مصوبات در گذشته انتقاد کرد و ابراز داشت : موضوعاتی که در شورای ترافیک به تصویب می‌رسد در تسهیل در تردد ، روان سازی ترافیک و ایمنی در جاده های شهری بسیار تاثیر گذار است و با توجه به عدم اجرای مصوبات جلسات گذشته توسط شهرداری انتظار می‌رود صورتجلسات بررسی و مصوبات اجرا شوند.

 

ابوطالب ایتوندی در ادامه سخنانش نسبت به انسداد کانال های آب و مسیل ها توسط خودروهای نخاله بر هشدار داد و خواستار مدیریت این موضوع و تعیین مکانی برای دپو نخاله های ساختمانی توسط شهرداری  شد.

 

مدیریت و ساماندهی حوزه تاکسیرانی شهرداری با توجه به نابسامانی که در این قسمت وجود دارد موضوع دیگری بود که فرماندار هرسین بر اجرای آن بعنوان یک معضلی که نارضایتی مردم را بدنبال داشته است تاکید کرد.