امام جمعه موقت هرسین عنوان کرد:

ایران در نقطه کانونی معادلات جهانی قرار دارد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31590|15:34 - 1402/08/26
نسخه چاپی
ایران در نقطه کانونی معادلات جهانی قرار دارد
امام جمعه موقت هرسین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: ایران نقطه کانونی عالم است این ابهتی که امروز ایران دارد به برکت رهنمود‌های مقام معظم رهبری و وجود جمهوری اسلامی است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت‌الاسلام والمسلمین برهان قلعه بالایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی انسان اظهار داشت: تقوای الهی از اثراتش این است که در بن‌بست مشکلات گیر نمی‌کند چون خدا را دارد ما در زندگی شخصی و اجتماعی خود باید تقوا را پیشه کنیم. 

امام جمعه موقت هرسین افزود: تقوا یعنی اینکه انسان از درون خود نا‌ظری را تعیین کرده باشد که مراقبت داشته باشد و تقوا انسان را وارد مرحله عبد بودن عبودیت می‌کند 

وی در بخش دیگزی از سخنانش با اشاره وضعیت امروز جامعه جهانی و جایگاه ایران در دنیا افزود: دو جنگ در دنیا در حال رخ دادن است یکی جنگ روسیه و اوکراین و دوم جنگ بین حماس وجبهه مقاومت با اسرائیل در جنگ اوکراین همه دنیا پشت سر این کشور ایستادند که روسیه شکست بخورد اما روسیه شکست نخورد و یک پنجم خاک اوکراین را هم تصاحب کرد و بعد گفتند که علت پیروزی روسیه این است که جمهوری اسلامی ایران دارد از این کشور حمایت می‌کند. 

حجت‌الاسلام قلعه بالایی اظهار داشت: در جنگی هم که بین حماس و نیرو‌های مقاومت فلسطین با اسرائیل در حال رخ دادن هست و اسرائیل دستاورد مهمی به غیر از کودک‌کشی نداشته است، وقتی میخواهد علت ناکامی اسرائیل را تشریح کنند می‌گویند که علت این است که ایران پشت سر جبهه مقاومت ایستاده است. 

خطیب جمعه موقت هرسین افزود: ایران نقطه کانونی عالم است این ابهتی که امروز ایران دارد به برکت رهنمود‌های مقام معظم رهبری و وجود جمهوری اسلامی است. امروز به‌جایگاهیی رسیده‌ایم که وقتی سید مقاومت می‌خواهد سخنرانی کند ٤میلیارد بیننده آنرا نگاه می‌کرد. 

وی در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: یکی از ارزش‌های انسانی دانایی است و این مهم بجز با کتابخوانی به‌دست نمی‌آید سرانه مطالعه در جامعه کم‌است و این مطلوب نیست همه ما باید کتابخوان باشیم و ارزش دانایی را بد‌انیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم. 

حجت‌الاسلام قلعه بالایی با اشاره به سالروز میلاد عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاران از اقشار بسیار زحمتکشی هستند که با بدترین حالات در رسیدگی به بیماران مواجه هستند، چقدر انسان باید از جان خود بگذرد که بتواند به مردم خدمت کند. 

امام جمعه موقت هرسین در خصوص ویژگی شخصیتی حصرت زینب کبری سلام الله علیها افزود: از‌جمله صفاتی که حضرت زینب (س) دارد و امروز در جامعه ما کمرنگ است، عقیله بودن است معمولا خانم‌ها تحت تاثیر احساسات هستند اما اگر خانمی توانست عقل را با احساسات گره بزند می‌شود او را عقیله نامید، اگر به زندگی حضرت زینب کبری (س) توجه کنیم می‌بینیم که عقلانیت در رفتار او موج می‌زند 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد