رئیس اداره مخابرات هرسین خبر داد/

اجرای فیبر نوری در 50درصد ادارت هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31582|09:14 - 1402/08/21
نسخه چاپی
اجرای فیبر نوری در 50درصد ادارت هرسین
رئیس اداره مخابرات هرسین از اجرای طرح اینترنت فیبر نوری در حدود 50درصد ادارت شهرستان خبر داد.

به گزارش دیوانگاه ،ایرج نظری در گفتگو با دیوانگاه از اجرای طرح اینترنت فیبر نوری در50درصد از ادارات شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در نظر داریم یا همکاری ادارت شهرستان این میزان را به صد درصد برسانیم.

 

رئیس اداره مخابرات هرسین افزود: این طرح ملی یک اقدام جدی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه ارتباطات پهن باند در استان‌ها قلمداد شده و باعث توسعه دسترسی، سواد اطلاعاتی و اقتصاد دیجیتال در کشور خواهد شد.

 

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح تصریح کرد: فیبر نوری از لحاظ ارتباطات صوتی در سطح بالایی قرار دارد و اینکه اغلب کابل های فعلی به دلیل دارا بودن آلیاژ مس مورد سرقت قرار می گیرند لذا اجرای فیبر نوری و نصب آن به دلیل قیمت پایین مواد به کار رفته در آن می تواند امنیت بیشتری داشته باشد و مسلماً قطعی کمتری خواهیم داشت.

 

 نظری اظهار داشت: هنگامی که یک سازمان به اینترنت مبتنی بر کابل کواکسی متکی است، عوامل زیادی وجود دارند که می توانند باعث قطعی شوند. نوسانات دما، شرایط آب و هوایی، رطوبت و تداخل سیگنال های الکترونیکی یا رادیویی همگی می توانند باعث از بین رفتن اتصال شوند. فیبر نوری نسبت به عوامل عنوان شده مقاومت بالاتری را دارد.

 

رئیس اداره مخابرات هرسین با اشاره به اجرای این طرح در محلات شهرستان افزود: در بخش بیستون برخی محلات توسعه داشتیم و در شهرستان هرسین هم اگر محلاتی که فیبر نوری از آن مناطق عبور کرده درخواست بدهند برای آن مناطق انجام می دهیم البته این موضوع به دلیل هزینه بر بودن برای متقاضیان منوط به این هست که به صورت گروهی درخواست ارائه کنند تا هزینه کمتری برای آنها داشته باشد.