مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ره  شهرستان هرسین :

استفاده ابزاری استکبار از علم در کشتار مردم

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31578|13:43 - 1402/08/19
نسخه چاپی
استفاده ابزاری استکبار از علم در کشتار مردم
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ره  شهرستان هرسین با اشاره به روز جهانی علم گفت : بعضی از سیاستمداران قدرت طلب و دولت های استکبار غربی از جمله آمریکا برای سیطره پیدا کردن بر کشورهای دیگر و پیشبرد اهداف سیاسی خود علم و تکنولوژی را به کار گرفته و در کشتارهای جمعی استفاده نمودند.

حجت الاسلام حسن عبدی در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به ۱۹آبان روز جهانی علم اظهار داشت: روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه توسط سازمان فرهنگی علمی آموزشی ملل متحد یونسکو و شورای بین المللی علوم نامگذاری شد واین نامگذاری هرچند ارج گزاردن به علم و فناوری علمی و بانیان علم خوانده شده است درعین حال تلاش در راستای ايجاد پیوند میان فناوری های علمی و بهبود کیفیت زندگی عمومی و کاهش و مهار تهدید های اقلیمی ناشی از تولید و فناوری های تکنولوژیک نيز بوده‌ است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ره هرسین افزود: تاکنون‌ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا از مزایای علم و فناوری در جهت بهبود کیفیت زندگی بشریت بهره‌برداری شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در واقع روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه فرصتی را برای موسسات علمی، دولتها ، اجتماعات مدنی و دانشمندان فراهم‌ می کند تا در مورد صلح و توسعه،  که از اساسی‌ترین مفاهیم اجتماعی است به‌ بحث و تبادل نظر بپردازند.

 

عبدی اظهار داشت: صلح جهانی مورد نظر يونسكو صلحی است که در اذهان بشر ساخته می شود چرا که جنگ پیش از آنکه اتفاق بیفتد ، در ذهن مردم شکل می‌گیرد. در حوزه‌ علم نيز تحقق صلح به دانشمندانی نياز دارد که خود به صلح می اندیشند و اين امکان پذیر نیست مگراینکه دانشمندان اخلاق و خرد را همراه دانش خود کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ره هرسین افزود: متاسفانه در این خصوص از دوران‌ جنگ های جهانی به‌ بعد که هم‌زمان با پیشرفت علم و فناوری علمی بود بعضی از سیاستمداران قدرت طلب و دولت های استکبار غربی از جمله آمریکا برای سیطره پیدا کردن بر کشورهای دیگر و پیشبرد اهداف سیاسی خود علم و تکنولوژی را به کار گرفته و در کشتارهای جمعی استفاده نمودند.

 

وی تصریح کرد: نمونه آن را می‌توان در کشتار فاجعه‌بار هسته‌ای ژاپن توسط آمریکا و يا کشتارهای جمعی بیولوژیکی ویروس کووید ۱۹ در سرتاسر جهان که باعث کشته شدن میلیون ها انسان در دنيا شد مشاهده کرد که این خیانتی بزرگ به علم و جامعه علمی و بشریت می باشد.