پیش بینی برداشت 82هزار تن چغندر در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31577|15:49 - 1402/08/18
نسخه چاپی
پیش بینی برداشت 82هزار تن چغندر در هرسین
سرپرست جهاد کشاورزی هرسین گفت: سطح زیر کشت چغندر بهاره در شهرستان هرسین ۱۱۷۵ هکتار بوده است و پیش بینی می‌شود تولید چغندر از مزارع شهرستان به ۸۲ هزار تن برسد.

صابر فتاحی در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت چغندر بهاره در شهرستان هرسین ۱۱۷۵ هکتار بوده است اظهار داشت:  کلیه عملیات‌های زراعی کاشت، داشت و برداشت در شهرستان هرسین به صورت مکانیزه انجام می‌شود و پیش بینی می‌شود تولید چغندر از مزارع شهرستان به ۸۲ هزار تن برسد.

 

سرپرست جهاد کشاورزی هرسین افزود: مراکز جهاد کشاورزی نظارت بر عملیات کاشت، توزیع کود مورد نیاز چغندر کاران نظارت بر عملیات مبارزه بر علیه بیماری‌ها و علف‌های هرز و همچنین تغذیه گیاهی را بر عهده دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: از ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ کارخانه قند بیستون اقدام به خرید این محصول از کشاورزان و همچنین سایر شهرستان‌های همجوار طرف قرارداد نمود و تا تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ مقدار ۱۶۳ هزار تن چغندر از کشاورزان خریداری کرده است.

 

فتاحی با بیان اینکه کشت چغندرقند در طول اسفند و فروردین‌ماه انجام می‌شود افزود: محصول از نیمه شهریور تحویل کارخانجات قند انجام می‌شود و تا اوایل دی‌ماه به طول می‌انجامد و کارخانجات قند هم معمولا ۱۰۰ روز در پاییز فعال هستند.

 

سرپرست جهاد کشاورزی هرسین افزود: چغندرقند یک محصول تضمینی است و همه ساله خرید آن توسط دولت تضمین می گردد. به جهت سازگاری چغندرقند نسبت به شرایط مختلف محیطی كشاورزان منطقه تمايل زيادي به كشت آن دارند.