سرپرست جهاد کشاورزی هرسین عنوان کرد:

هدف طرح بسیج همگام با کشاورز افزایش بهروری است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31576|15:42 - 1402/08/17
نسخه چاپی
هدف طرح بسیج همگام با کشاورز افزایش بهروری است
سرپرست جهاد کشاورزی هرسین گفت: هدف از اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورزی افزایش بهره‌وری و افزایش تولید از طریق انتقال دانش روز به کشاورزان و بهره‌گیری از ظرفیت‌هاست.

مهدس صابر فتاحی در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به روند اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورزی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورزی افزایش بهره‌وری و افزایش تولید از طریق انتقال دانش روز به کشاورزان و بهره‌گیری از ظرفیت‌هاست.

 

سرپرست جهاد کشاورزی هرسین افزود: یکی از محصولات راهبردی کشاورزی گندم می‌باشد که با توجه به اجرای طرح ارتقاء بهره‌وری توسط بسیج جامعه مهندسین کشاورزی واستفاده از مربیان مجرب با حضور در روستاهای شهرستان ضمن  برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی توصیه های لازم را به گروه هدف کشاورزی به منظور افزایش محصول ارائه می نمایند.

 

وی تصریح کرد: تلاش ها و پیگیری های مربیان همکار بسیجی و   افزایش میانگین نزولات جوی در سال زراعی ۱۴۰۲ مجموعا باعث افزایش تولید به ویژه در محصولات استراتژی مانند گندم شده است.

 

فتاحی در ادامه اظهار داشت: در این راستا میانگین عملکرد در کشت گندم دیم در سال گذشته ۵۵۰ کیلوگرم در هکتار بوده است  که این میزان در سال ۱۴۰۲ به میانگین عملکرد ۱۸۰۰ کیلو گرم در هکتار رسیده و گندم آبی در سال ۱۴۰۱ میانگین عملکرد ۵۸۱۰ کیلوگرم در هکتار بوده که در سال ۱۴۰۲ به میانگین عملکرد ۵۹۱۰ کیلوگرم در هکتار افزایش یافته است.

 

سرپرست جهاد کشاورزی هرسین افزود: با توجه به هماهنگی‌ها و نیازسنجی‌های به عمل آمده از کشاورزان گروه هدف دوره‌های آموزشی زنبورداری، پرورش گوسفند داشتی. پرورش گاو شیری. قارچ دکمه‌ای و گیاهان دارویی در شهرستان با کمک و همیاری بسیج جامعه  کشاورزی و ترویج جهاد کشاورزی برگزار گردیده است.

 

فتاحی در ادامه برگزاری جلسات امنیت غذایی با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی و بسیج جامعه کشاورزی، همکاری بسیج جامعه کشاورزی با جهاد مدیریت جهاد کشاورزی جهت توزیع اقلام تنظیم بازار، اعطای تسهیلات اشتغال زایی و خرید دام با توجه به اطلاع رسانی به متقاضیان توسط بسیج جامعه کشاورزی و همچنین واکسیناسیون دام‌ها با همکاران دامپزشکی و همکاران بسیج جامعه مهندسی کشاورزی را از دیگر فعالیت های انجام شده عنوان کرد.