فرماندار هرسین خبر داد:

لزوم راه اندازی یک کشتارگاه صنعتی در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31574|16:32 - 1402/08/14
نسخه چاپی
لزوم راه اندازی یک کشتارگاه صنعتی در هرسین
در جلسه ای با حضور امام جمعه ، فرماندار و مدیران کل جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان کرمانشاه ایجاد کشتارگاه صنعتی در شهرستان هرسین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش دیوانگاه ،در جلسه ای با حضور امام جمعه ، فرماندار و مدیران کل جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان کرمانشاه ایجاد کشتارگاه صنعتی در شهرستان هرسین مورد بررسی قرار گرفت.

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در ابتدای این جلسه احداث کشتارگاه را از مهمترین مطالبات امام جمعه محترم و مردم دانست و افزود : کشتارگاههای سنتی که معمولا در منازل فعالیت می‌کنند با ذبح غیرقانونی و غیر بهداشتی دام باعث به خطر افتادن بهداشت عمومی و سلامت مردم می‌شوند.

ایتوندی تصریح کرد : در کشتارگاههای سنتی ، ذبح دام در محیط هایی غیر بهداشتی و بدون حضور ناظران شرعی انجام می‌شود و به صلاح مردم است که فقط از قصابی های دارای مجوز خرید نمایند.

وی از مهمترین مزیت های وجود کشتارگاههای صنعتی را نظارت بهداشتی در چرخه تولید گوشت عنوان کرد و افزود : از زمان تحویل دام به کشتارگاه تا زمان ارسال گوشت به مراکز عرضه ، کارشناسان بهداشتی نظارت دارند و در صورت وجود علائم بیماری در دام و یا اشکال در گوشت تمهیدات لازم را انجام می‌دهند.

در این جلسه همچنین مسائل و موضوعات مختلف مربوط به صدور مجوز فعالیت کشتارگاه مورد بررسی قرار گرفت.