امام جمعه هرسین:

میدان غزه میدان نبرد حق و باطل است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31570|16:01 - 1402/08/12
نسخه چاپی
میدان غزه میدان  نبرد حق و باطل است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: میدان غزه میدان حق و باطل است که اینگونه دشمن شفاف و عریان چهره خود را نشان می‌دهد، مگر می‌شود انسان این وقایع را ببیند و بی‌تفاوت باشد.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به موضوع فرهنگ در جامعه اظهار داشت:  فرهنگ به مجموعه‌ای از باور‌ها و آداب و رسوم و عقاید رایج در هر جامعه‌ای گفته میشود که نقش عمده‌ای در شخصیت و خانواده و آحاد افراد آن جامعه دارد، نقطه مقابل فرهنگ هر جامعه تهاجم فرهنگی است و نه تعامل فرهنگی، امروز به جای حمله نظامی از ابزارهایی به روز مثل رسانه‌ها استفاده می‌کند. 

 

امام جمعه هرسین افزود: امروز هدف دشمن تاثیر  برخانواده به خصوص زن، جوانان و نوجوانان است و به نوعی هم در برخی مواقع موفقیت دشمن را دیده‌ایم، لذا تنها راه مقابله با این هجمه دشمن تقویت بنیه اعتقادی و بالا بردن سواد رسانه‌ای است. 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث غزه و وحشیگیری رژیم صهیونیستی در این مناطق خاطرنشان کرد: در میدان نبرد دشمن مقابل رزمندگان مقاومت به زانو درآمد و با ریختن بمب بر سر زنان و کودکان می‌خواهد شکست جبران ناپذیرخود را به نوعی جبران کند. 

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه اظهار داشت: میدان غزه میدان حق و باطل است که اینگونه دشمن شفاف و عریان چهره خود را نشان می‌دهد، مگر می‌شود انسان این وقایع را ببیند و بی‌تفاوت باشد، اینکه عده‌ای از سر ناآگاهی و غرض ورزی قصد تطهیر رژیم صهیونیستی را دارند این موضوع تازه‌ای نیست، باید گفت شما چه انتظاری دارید از ملتی که ۷۵سال در محاصره هوایی و دریایی و زمینی بوده است و این همه حقارت را تحمل کرده اند. 

 

امام جمعه هرسین افزود: پیام مردم غزه‌ عدم سازش با رژیم صهیونیستی است، شروع رژیم صهیونیستی این نطفه نامبارک، مولود استکبار جهانی و آمریکاست و انتظاری هم از این حمایت نمی‌رود چرا که شروع و تولد خود آمریکا با کشتار هزاران سرخپوست بومی این مناطق و اشغال سرزمین‌ها بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاریخ ۳۰۰ساله شیطان بزرگ با جنگ و کشتار همراه بوده است، در جنگ ژاپن هیروشیما و ناکازاکی را با بمب اتم بمباران کردند، در ویتنام و عراق و سوریه و جمهوری اسلامی قبل از انقلاب رد جنایات آمریکا دیده می‌شود، طوفان الاقصی بغض چندین‌ساله‌ای بود و اگر محور مقاومت این شهدا را تقدیم نمی‌کرد باید چندین برابر این را با حقارت می‌داد. 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: آغازگری این جنگ در محور مقاومت بدون نتیجه نمی‌ماند و دستاوردهایی در پی دارد برخی از کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی روایط بودند به صورت منافقانه از طرفی چفیه محور مقاومت را بر گردن می‌اندازند و از طرف دیگر سوخت برای رژیم صهیونیستی می‌فرستند این رفتار مزورانه شما در تاریخ خواهد ماند. 

 

خطیب جمعه هرسین افزود: چقدر پست است دنیای برخی از حکام به ظاهر مسلمان که بویی از انسانیت نبرده اند، تاریخ این رسوایی را برای آن‌ها ثبت خواهد کرد، کجایند کسانی که برای کشتگان اوکراین شمع روشن می‌کردند آیا کودکان غزه مظلوم نیستند و شما ظلم را نمی‌بینید؟ 

 

وی تصریح کرد: عملکرد ضعیف مجامع به ظاهر بین المللی باعث این جنایات رژیم صهیونیستی شده است این روزها شاهد دیوانگی رژیم صهیونیستی هستیم و این به دلیل شکستی است که از محور مقاومت متحمل شده‌اند و این شکست غیر قابل جبران و ترمیم است. 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: تشکر چندین باره داریم از وزیر خارجه ایران اسلامی که مقتدرانه در میدان دیپلماسی انقلابی عمل کرده‌اند و با این دیپلماسی مقتدرانه است که می‌شود در مقابل زورگویان عالم ایستاد نه با دیپلماسی لبخند، زمانی برخی از مسئولین ما سایه جنگ را تداعی می‌کردند اما امروز می‌بینیم که وزیر دفاع ما عنوان می‌کند که همه گزینه‌های ایران روی میز است، اگر دشمن می‌دانست که جمهوری اسلامی ضعیف است تردید نکنید که به فردا موکول نمی‌کرد و همین امروز کار را یکسره می‌کرد. 

 

امام جمعه هرسین با اشاره به مشکلات مسکن مهر دادگستری در هرسین افزود: غریب به ۸سال است که مسکن مهر دادگستری رها شده است و تعیین تکلیف نشده است، مردم از سرناچاری در این طرح ثبت نام کرده‌اند و غالباً مستاجر هستند، نماینده محترم و استاندار و فرماندار و دستگاه های امنیتی ورود کنند که پشت پرده این موضوع چیست که ۸سال مسکوت مانده است.