رئیس اداره حفاظت محیط زیست هرسین خبر داد:

رفع تصرف اراضی منطقه حفاظت شده بیستون

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31563|15:02 - 1402/08/09
نسخه چاپی
رفع تصرف اراضی منطقه حفاظت شده بیستون
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هرسین گفت: در راستای رفع تصرف از اراضی منطقه حفاظت شده بیستون 29928 متر مربع از اراضی ملی و حفاظت شده در این منطقه از متصرفان پس گرفته شد.

فریدون بصیری در گفتگو با  دیوانگاه از خلع ید اراضی ملی منطقه حفاظت شده بیستون از دست متصرفان اظهار کرد: بخشی از اراضی ملی و حفاظت شده منطقه بیستوندر حوزه استحفاظی شهرستان‌ هرسین و در بخش بیستون، به تصرف افرادسودجو در آمده بود که متصرفان در نظر داشتند با شخم، مرزبندی، تغییر کاربری این عرصه‌های ملی و حفاظت شده را تصرف کنند.

 

رئیس محیط زیست شهرستان هرسین با بیان اینکه پرونده قضایی این تصرف با شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هرسین  تشکیل شده بود افزود: با حضور نماینده محترم دادستان شهرستان در محل مورد نظر و هماهنگی با یگان نیروی انتظامی بخش بیستون و دستور قاطعانه، این اراضی که مساحتی نزدیک به 30000متر مربع داشت پس گرفته شد.

 

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های دادستانی شهرستان در پرونده‌های محیط زیستی و همکاری نیروهای انتظامی، بر ادامه برخورد قاطعانه با متخلفان و متجاوزان عرصه‌های منابع طبیعی تاکید کرد..

 

بصیری در ادامه اظهار داشت: منطقه حفاظت شده بیستون با وسعت بیش از 56 هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه که دارای تنوع گیاهی و جانوری از جمله کل و بز را دارا می باشد.

 

رئیس محیط زیست شهرستان تصریح کرد: این زیستگاه هم اکنون تنها منطقه‌ای است که می‌توان تعداد محدودی از آهوان خوزستان (غزال ریم) را در آن دید و از دیگر ویژگی‌های این منطقه خزندگان کمیاب آن است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد