فرماندار هرسین:

تفکیک از مبدا زباله های شهری فرهنگ سازی شود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31561|16:42 - 1402/08/06
نسخه چاپی
تفکیک از مبدا زباله های شهری فرهنگ سازی شود
فرماندار هرسین در کمیته تخصصی مدیریت پسماند شهرستان گفت: از شهردار و شورای اسلامی شهر هرسین درخواست میشود به منظور تفکیک از مبدا زباله های شهری فرهنگ سازی های لازم را بصورت گسترده انجام دهند.

به گزارش دیوانگاه ،این جلسه با حضور فرماندار ، امام جمعه و سایر اعضای کمیته با دستور کار مدیریت و ساماندهی پسماند و سایت دفن بهداشتی زباله هرسین در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

 

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در ابتدای این جلسه به تشریح قوانین مربوط به مدیریت پسماندهای شهری و روستایی و همچنین ادارات دخیل در این موضوع پرداخت.

 

به گفته فرماندار شهرستان هرسین از مهمترین معضلات شهر هرسین وجود مکان قدیمی دفن زباله در اطرف این شهر و استفاده از روش های قدیمی و منسوخ شده در دفن پسماندهای انباشته شده در آن است که با گسترش شهر و افزایش جمعیت در طول چند دهه گذشته ، ساماندهی این مکان به یک مطالبه به حق و عمومی برای مردم تبدیل شده است.

 

ایتوندی ادامه داد : طی چندین مرحله این موضوع بعنوان یک اولویت با شهرداری ، شورای شهر و سایر ادارات مرتبط مطرح شد که باید در راستای تحقق مطالبات مردم چاره اندیشی شود.

 

ابوطالب ایتوندی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح فعالیت های صورت گرفته در راستای تعیین مکان جدید دفن زباله پرداخت و گفت : مکان جدید دفن بهداشتی زباله به تایید کارشناسان مختلف بویژه محیط زیست ، آب منطقه ای و بهداشت استان رسیده است و پاسخ برخی از استعلامات آن بخاطر انجام مطالعات گسترده ۴ سال به طول انجامیده است.

 

فرماندار شهرستان هرسین در ادامه جلسه از شهردار و شورای اسلامی شهر هرسین خواست به منظور تفکیک از مبدا زباله های شهری فرهنگ سازی های لازم را بصورت گسترده انجام دهند.

 

ایتوندی بیان داشت : با تفکیک از مبدا پسماندهای شهری ، احتراق و تولید آلاینده ها در محل قدیمی دفن زباله هرسین کاهش پیدا می‌کند.

 

بررسی مشکلات مکان دفن ضایعات و پسماندهای سنگبری های پل چهر از دیگر موضوعات این جلسه بود که با حضور تعدادی از مالکان این سنگبری ها انجام گرفت.

 

همچنین فرماندار شهرستان هرسین از انباشت‌ و تخلیه پسماندهای سنگبری ها در جاده مسیر پتروشیمی ها انتقاد کرد و گفت : تخلیه ضایعات سنگبری های منطقه در مکانی بغیر از محل پیش بینی شده علاوه بر مشکلات زیست محیطی ممکن است حوادث دیگری را نیز به دنبال داشته باشد.