امام جمعه هرسین :

حماس هیمنه و ابهت اسرائیل را شکست

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31559|15:19 - 1402/08/05
نسخه چاپی
حماس هیمنه و ابهت اسرائیل را شکست
امام جمعه هرسین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: مردم غزه و فلسطین تازه دارند طعم غرور وعزت را می‌چشند، بیش از ۳۰نیروی افسر ارشد صهیونیستی به اسارت نیروهای حماس درآمده است، حماس هیمنه و ابهت اسرائیل را شکست و این نشان دهنده قدرت است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره با هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: اگر خانواده نقش تربیتی خود را ایفا نکنند تربیت ماهواره‌ای و مجازی جایگزین می‌شود، پیوند مدرسه و اولیا باید دوسویه باشد در غیر اینصورت نمی‌توانند نقش تربیتی ایفا کنند. 

 

امام جمعه هرسین افزود: متاسفانه برخی از خانوادهدها در طول سال تحصیلی اطلاعی از فرزند خود در مدرسه ندارند و در مقابل مربیان هم اطلاعی از نوع تربیت و محیط خانواده دانش آموزان ندارند گاهی اوقات یک گوشی هوشمند مثل یک بمب متحرکی در جیب دانش آموزان و فرزندان ماست

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقایع غزه تصریح کرد: یکی از شبهات رایج در جامعه و بین نوجوانان و جوانان این است که چرا با وجود اینکه محور مقاومت خوی وحشی‌گری رژیم جعلی را می‌دانستند با آن‌ها درگیر شدند و این همه شهید دادند، آیا این ارزش این را داشت؟ 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: در پاسخ باید گفت، این طوفان که به پا شد یک شبه نبود، این نتیجه سال‌ها ظلم و ستم و تحمیل حقارت بر ملت مظلوم فلسطین بود و این به غیر از آوارگی و زندان و شکنجه است، در دوران پهلوی برای آموزش شکنجه ساواک از اسرائیل نیرو می‌گرفتند. 

 

امام جمعه هرسین افزود: اینها وعده‌های بدون عمل کشورهای عرب و مجامع به ظاهر بین الملل و حقوق به ظاهر بشر را دیده بودند، طوفان الاقصی نتیجه این همه ظلم و ستم بود، کسانی که منطقشان این است که کشته شدن به معنای شکست است، یعنی امام حسین (ع) هم در کربلا شکست خورد؟ 

 

وی خاطرنشان کرد: حادثه غزه نشان داد که مسلمان بودن به این نیست که کنار مردم غزه باشی، فقط لازم است که ذره‌ای انسانیت و شرف داشته باشی ولو انسان مسلمان نباشید، محور مقاومت محدود در غزه و ایران و لبنان نیست بلکه محور مقاومت در دل آمریکا و اروپاست. 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: حامی واقعی مظلومان عالم جمهوری اسلامی است، کشور و ملت جمهوری اسلامی استثنایی است و مردم و دولت و مسولین نطام همه حامی فلسطین و مقاومت هستند ولی در کشورهای دیگر اینطور نیست، مردم حامی فلسطین هستند ولی دولت طرفدار اسرائیل است. 

 

 

امام جمعه هرسین افزود: مردم غزه و فلسطین تازه دارند طعم غرور وعزت را می‌چشند، بیش از ۳۰نیروی افسر ارشد صهیونیستی به اسارت نیروهای حماس درآمده است، حماس هیمنه و ابهت اسرائیل را شکست و این نشان دهنده قدرت است. 

 

وی تصریح کرد: عده‌ای از حاکمان احمق کشورهای منطقه هم باور کرده بودند این لانه عنکبوتی را، ولی امروز چرا حرفی از عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل نمی‌زنند اسرائیل در میدان مقابله‌ای با رزمندگان ناتوان شده و دست به بمباران می‌زند آینده مطمئنا ازآن فلسطین است و شکست اسرائیل قطعی است. 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: همه عالم قدرت جمهوری اسلامی را می‌دانند دنیا اقرار دارد که ایران جز ۵کشور برتر پهبادی دنیاست و برخی از کشورهای اروپایی تقاضای خرید پهباد از ایران را دارند ولی تقاضا دارند که اسمشان منتشر نشود. 

 

امام جمعه هرسین افزود: عده‌ای می‌گویند چرا جمهوری اسلامی کار اسراییل را تمام نمی‌کند، اسرائیل دنبال این است که ایران وارد شود و خسارت آن را از تمام اروپا و آمریکا بگیرد، سیاست راهبردی جمهوری اسلامی این است که رژیم صهیونیستی به دست خود مردم فلسطین برچیده شود. 

 

وی در پایان ضمن تشکر از مواضع مقتدارنه وزیر امور خارجه کشورمان در سازمان ملل خاطرنشان کرد: تشکر ویژه داریم از وزیر محترم امور خارجه که با یک دیپلماسی اقتدار در سازمان ملل صحبت کردند و اعلام کرد که ما به آمریکا هشدار می‌دهیم که اگر دامنه جنگ کنترل نشود آن‌ها هم در امان نخواهند بود در مقابل متکبر باید متکبرانه حرف زد، لذا هم میدان مقاومت و هم میدان دیپلماسی باید مقتدرانه باشد.