معاون عمرانی فرماندار خبر داد:

هیچگونه نظارتی در احداث بناهای بدون مجوز نیست

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31551|11:05 - 1402/07/29
نسخه چاپی
هیچگونه نظارتی در احداث بناهای بدون مجوز نیست
به منظور پیشگیری و برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای شهرستان هرسین جلسه ای به ریاست معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری برگزار شد

به گزارش دیوانگاه ،احسان خسروی در این جلسه به تشریح آسیب ها و تبعات ناشی از ساخت و سازهای غیر قانونی و بدون مجوز در مناطق روستایی پرداخت و اظهار داشت : تاثیرات منفی این ساخت و سازها علاوه بر تغییر کالبدی روستا تعرض به محیط زیست ، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی را بدنبال دارد.

به گفته معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری هرسین متأسفانه در احداث بناهای بدون مجوز بر کیفیت ، استحکام و استاندارد بودن سازه هیچگونه نظارتی نیست و ممکن است در حریم یا بستر رود خانه ها نیز ساخته شوند.
 

خسروی در بخش دیگری از سخنانش از اعضای جلسه خواست نظارت های خود را گسترش دهند و از ظرفیت دهیاران برای کسب اطلاع از اینگونه اقدامات غیر قانونی استفاده کنند.

معاون فرماندار هرسین همچنین از اعضای جلسه خواست رصد مناطقی که احتمال ساخت و ساز غیر مجاز در آن وجود دارد را در اولویت قرار دهند.

خسروی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان هرسین از اعضای جلسه خواست با فرهنگ سازی از وقوع اینگونه اقدامات در مناطق روستایی پیشگیری کنند.

در این جلسه همچنین سیر مراحل اداری و در نهایت معرفی متخلفان به دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت و بر برخورد های اولیه بعنوان یک عامل بازدارنده در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی تاکید شد.

پیامدهای اجتماعی تجاوز به عرصه های ملی و محیط زیست ، بازرسی در روزهای تعطیل و نظارت مستمر مراجع صدور پروانه های روستایی در روند احداث بنا از مهمترین مصوبات این جلسه بود.