حجت الاسلام عطایی عنوان کرد:

علمای هرسین در ارتقا معنویت مردم کوشا بودند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31546|17:33 - 1402/07/25
نسخه چاپی
علمای هرسین در ارتقا معنویت مردم کوشا بودند
مراسم‌ بزرگداشت روز شهرستان هرسین با حضور فرماندار ، امام جمعه ، روحانیون ، اعضای شورای اداری و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه هرسین در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم در سخنانی اظهار داشت: وجود و سبقه معنوی سه عالم بزرگ(آیات عظام نجفی،حجتی و کاظمی_ره_) در شهرستان هرسین منشآ خیرات و برکات برای مردم شهرستان است.

 

امام جمعه هرسین افزود: وظيفه والدین در دنیای امروز  آشنا نمودن نسل حاضر با شیوه  و سیره زندگی علما و شهداست که قطعا می‌تواند منشآ برکات خوبی باشد. 

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عطایی سخنران مراسم در سخنانی اظهار داشت: جایگاه فقیه به این است که دین را برای مردم تبیین می کند و وقتی این سه عالم جلیل القدر که اجازه اجتهاد خود را از علمای آنزمان نجف داشته اند در شهر هرسین اقامت کردند، در روستاهای مختلف شهرستان می گشتند تا به مسائل شرعی مردم رسیدگی کنند.

 

وی افزود: آنزمانی که جمعیت هرسین کمتر از 5هزار نفر بود. دراین شهر 9مسجد وجود داشته است که مردم در این مساجد از محضر همین علما استفاده می کردند.

 

حجت الاسلام عطایی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ارزش دین را بدانیم ارزش فقیهی هم که دین شناش هست را هم باید بدانیم، این علما دین را برای ما حفظ کردند و لازم است که نام این علما حفظ شود.

 

در پایان این مراسم از خانواده معظم آیات عظام حجتی، نجفی و کاظمی(ره) با حضور امام جمعه و مسئولین شهرستان تجلیل شد.