خدمات دهی به ۱۴۹نابینا و کم بینا در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31544|07:59 - 1402/07/24
نسخه چاپی
خدمات دهی به ۱۴۹نابینا و کم بینا در هرسین
 رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین گفت: تعداد ۱۴۹ نابینای مطلق و کم بینا تحت پوشش خدمات این اداره قرار داشته و از حمایت های مادی و وسایل توانبخشی این نهاد برخوردارند

خانم صفیه طاهری به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید) در گفت و گو با خبرنگار دیوانگاهاظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۹ نابینای مطلق و کم بینا (۴۰درصد زن و ۶۰درصد مرد) در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان هرسین ادامه داد: تمامی نابینایان و کم بینایان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان، مستمری دریافت می کنند و از خدماتی نظیر دریافت وسایل کمک توانبخشی، عصای سفید، کمک هزینه تحصیلی و ایاب و ذهاب برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲۱۰۰کودک سه تا ۶ ساله در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کردند که اجرای این طرح از ابتلای تعدادی از کودکان به نابینایی جلوگیری می کند.

طاهری با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز ۱۰۲۰نفر  کودک معاینه و غربالگری بینایی شدند اظهار داشت: بیماری تنبلی چشم اگر به موقع و در سنین سه تا ۶ ساله شناسایی شود قابل درمان است و در صورت بی توجهی می تواند به نابینایی فرد منجر شود.

رییس اداره بهزیستی هرسین مناسب سازی معابر را دیگر نیاز نابینایان اعلام کرد و افزود: نصب موزاییک های بریل در پیاده روها، رفع مشکل پُل ها روی جوی آب، برطرف کردن موانع در معابر و به سازی مسیر رفت و آمد معلولان و نابینایان از جمله خدماتی است که بخش مهمی از مشکلات نابینایان برای حضور در جامعه را برطرف می‌کند.

گفتنی است پانزدهم اکتبر برابر با بیست و سوم مهرماه، روز جهانی نابینایان و عصای سفید است و هدف از نامگذاری این روز توجه بیشتر به مشکل افراد روشندل و ایجاد محیط های مناسب برای استفاده کنندگان از عصای سفید است.