ساماندهی مکان دفن زباله هرسین مهمترین مطالبه مردم است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31543|15:31 - 1402/07/23
نسخه چاپی
ساماندهی مکان دفن زباله هرسین مهمترین مطالبه مردم است
با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری عملکرد اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان هرسین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش دیوانگاه ،دکتر مصطفی احمدی وجد معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری در راستای برنامه های هفتگی خود و به منظور بررسی عملکرد ادارات این بار به اداره حفاظت از محیط زیست رفت و پس از گفتگو با مدیر و کارکنان‌ این اداره در جریان اقدامات انجام شده این اداره با توجه به شرح وظایف آنان پرداخت.

 

مهمترین موضوع و معضل مورد پیگیری معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری در این بازدید ساماندهی مکان قدیمی دفن غیر بهداشتی پسماند شهر هرسین بود و مقرر گردید طی جلسه ای که در فرمانداری برگزار خواهد شد اداراتی که در راستای موضوع جلسه وظایفی دارند نسبت به این امر مهم‌ توجیه و بصورت عملیاتی وظایف خود را به انجام برسانند.

 

چگونگی نظارت در بحث پسماندها و آلاینده های صنایع و واحدهای تولیدی منطقه ، ساماندهی پسماندهای روستایی بخش مرکزی و سنگبری ها و همچنین بررسی مستندات پرونده های معرفی شده اشخاص حقیقی و حقوقی به دستگاه قضایی بخشی دیگر از موارد مورد پیگیری معاون فرماندار هرسین بود.

 

دکتر احمدی وجد ضمن تقدیر از رئیس و کارکنان‌ اداره محیط زیست هرسین ادامه داد : بر اساس مستندات موجود در اداره حفاظت از محیط زیست تعدادی از کارخانجاتی که به قوانین و استانداردهای مربوط به انتشار آلاینده‌ها و مدیریت پساب های صنعتی خود پایبند نبوده به مراجع قضایی معرفی شده اند و احکامی نیز در این راستا صادر شده است.

 

وی از این موضوع بعنوان یک اقدام شایسته تقدیر یاد کرد و از مدیر اداره مذکور خواست ضمن استمرار این روند کاملا قانونی فعالیت های خود را به منظور اطلاع مردم حتما رسانه ای کند.

 

بررسی میزان آلایندگی کلیه صنایع ، واحدهای صنعتی کوچک و سنگبری هایی که محل دفن پسماند ندارند و همچنین آموزش چگونگی حفاظت از محیط زیست در مدارس از دیگر مواردی بود که معاون فرماندار هرسین خواستار پیگیری آن شد.