جشن میلاد پیامبر اکرم(ص)وامام جعفرصادق (ع)در هرسین برگزار شد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31521|15:33 - 1402/07/11
نسخه چاپی
جشن میلاد پیامبر اکرم(ص)وامام جعفرصادق (ع)در هرسین برگزار شد
با حضور امام جمعه هرسین مراسم جشن میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد مسعود نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و توجه آنحضرت به جایگاه زن اظهار داشت: زن پیش از اسلام، مانند کالایی در شمار ثروت به شمار می رفت، بنابراین، وضعیت زنان در عرصه‌های خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در عصر جاهلی نابسامان، ظالمانه و تاریک بود. یکی از تحولات اساسی اسلام را باید در اصلاح جایگاه و موقعیت انسانی و اجتماعی زنان دانست.

 

امام جمعه هرسین افزود: در اعراب جاهلی و قبل از اسلام زنده به گور کردن دختران مرسوم بود و مردی که صاحب دختر میشد از ترس تحقیر نشدن این موضوع را مخفی می کرد و امروز در جاهلیت مدرن شخصیت زن را دارند دفن می کنند. 

 

وی خاطرنشان کرد: جایگاهی که اسلام برای زن عنوان کرده است در هیچ آیین و مسلکی نیامده است تا آنجاکه عنوان میشود علامت خوش قدمی زن، این است که اولین فرزندش دختر باشد.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: دشمن امروز دارد تمام تلاش خود را می کند که جایگاه زنان را به عنوان یکی از ستون های جامعه و خانواده تخریب کند و اگر بتوانند زنان را از مسیر دین و دستورات خداوند منحرف کنند به خیلی از اهداف خود می رسد.

 

در پایان مراسم از دختران محجبه جوان توسط مدیر مدرسه علمییه خواهران حضرت زینب کبری(س) تجلیل شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد