ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی در بخش بیستون راه اندازی می‌شود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31516|17:37 - 1402/07/08
نسخه چاپی
ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی در بخش بیستون راه اندازی می‌شود
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین گفت:به منظور تامین بذر مورد نیاز جهت احیای مراتع ضعیف و تخریب یافته ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی در زمینی به مساحت دو هکتار در بخش بیستون راه اندازی می‌شود.

سجاد دارابی در گفتگو با دیوانگاه از راه اندازی ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی جهت احیای مراتع ضعیف و تخریب یافته در منطقه خبر داد و اظهار داشت: ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی در زمینی به مساحت دو هکتار در بخش بیستون راه اندازی می‌شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان افزود: مراتع به دلایل متعددی از جمله چرای مفرط دام، تغییر کاربری، آتش سوزیها و ... دچار کاهش تاج پوشش و کاهش تنوع گونه های اصلی میگردند و به دنبال آن گونه های مهاجم و غیر مفید در مراتع جایگزین می‌گردند.

 

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا با پیگیری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین مقرر گردید جهت احیای طبیعت شهرستان ایستگاه مذکور احداث و بذور تولید شده در سطح مراتع شهرستان کشت شود.

 

دارابی در ادامه اظهار داشت: در همین راستا و در جهت احیای طبیعت شهرستان سال گذشته یک نهالستان جهت تولید نهال در محوطه مجموعه جهان فولاد احداث شد که در حال حاضر بیست هزار اصله نهال دارد و در فصل کاشت نهال سال جاری در طبیعت شهرستان کشت خواهد شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد