از دستاوردهای دفاع مقدس خود باوری، خودکفایی و وحدت مردم بود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31510|09:41 - 1402/07/06
نسخه چاپی
از دستاوردهای دفاع مقدس خود باوری، خودکفایی و وحدت مردم بود
امام جمعه هرسین گفت: از دستاوردهای دوران دفاع مقدس اعتماد به نفس و خود باوری، خودکفایی در عرصه‌های مختلف و وحدت و انسجام مردم با بصیرت ایران اسلامی بود.

حجت الإسلام رضایی در گفتگو با  دیوانگاه اظهارداشت: نام و خاطره جنگ در اذهان عمومی مردم دنیا یادآور کشتار و آوارگی و مصدومیت و هزینه‌های سنگین مالی است. ما نیز این را می پذیریم اما ملت ما با رهبری حکیمانه امام راحل(ره) جنگ را تبدیل به یک فرصت برای انتقال پیام مظلومیت و اقتدار جمهوری اسلامی کردند. 

 

امام جمعه هرسین افزود: کسب تجربه زورآزمایی با قدرت‌های جهانی در یک جنگ نابرابر با نبود تجربه و امکانات لازم ، نا امنی و جنگ داخلی با وجود گروهک‌های مخالف جمهوری اسلامی، تنش در مرزهای کشور، حمایت همه جانبه کشور ها از رژیم بعثی، تحریم ها، ترور سران ارشد نظام، تنها تنها گوشه ای از مشکلاتی بود که کشور با آن مواجه بود.

 

وی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از مشکلات کشور در آنزمان به دلیل نوپایی انقلاب اسلامی بود. اما با گذشت زمان و در طول جنگ، استعداد ها و افراد مستعد نظير شهید باقری ها و طهرانی مقدم ها شناسایی شدند.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: از دستاوردهای دوران دفاع مقدس اعتماد به نفس و خود باوری، خودکفایی در عرصه‌های مختلف و وحدت و انسجام مردم با بصیرت ایران اسلامی بود، به تعبیر امام راحل(ره) ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. 

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:جنگ تحمیلی دشمن تمام شد و به برکت رهبری الهی امام امت و خون شهدا و استقامت مردم ایران یک وجب از خاک کشور دست بیگانگان نيفتاد اما نقشه های شیطانی و جنگ فرهنگی و اقتصادی و جنگ ترکیبی دشمنان تمام نشده است لذا نباید از توطئه‌های دشمنان در ایجاد فتنه غافل باشیم که نمونه آن را در فتنه سال گذشته به بهانه واهی فوت یک دختر مشاهده کردیم.