اصناف شهرستان هرسین ساماندهی می‌شوند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31499|16:17 - 1402/06/30
نسخه چاپی
اصناف شهرستان هرسین ساماندهی می‌شوند
فرماندار هرسین در جلسه ساماندهی اصناف شهرستان گفت: اصناف بدون پروانه کسب از عوامل اختلال و التهاب در بازار محسوب می‌شوند و با توجه به ساختار بازار زمینه حضور دلالان و بی ثباتی در بازار را فراهم می‌کنند.

به گزارش دیوانگاه ،طی جلسه ای با حضور ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین و اعضای اتاق اصناف موضوع ساماندهی اصناف مورد بررسی قرار گرفت.

 

فرماندار هرسین در این جلسه ضمن انتقاد از عملکرد اتاق اصناف در راستای فعالیت اصناف بدون مجوز طی سخنانی اظهار داشت : اصناف بدون پروانه کسب از عوامل اختلال و التهاب در بازار محسوب می‌شوند و با توجه به ساختار بازار زمینه حضور دلالان و بی ثباتی در بازار را فراهم می‌کنند.

 

وی افزود : از دیگر مشکلاتی که در نتیجه فعالیت اصناف بدون مجوز متوجه بازار می‌شود رکود فعالیت صنوف هم‌ نوع است و گزارش های رسیده به فرمانداری گواه این آسیب است.

 

از دیگر مواردی که در این جلسه مورد تاکید ایتوندی قرار گرفت شناسایی صنوف فعال به منظور بهره مندی از تسهیلات بنیاد برکت بود.

 

شناسایی صنوف فعالی که درخواست تسهیلات دارند ، ساماندهی صنوف غیرفعال ، نظارت هرچه بیشتر اداره صمت و اتاق اصناف بر صنف های صوری ، شناسایی صنوف فعال و غیر فعال از مهمترین مصوبات این جلسه بود.