امام جمعه هرسین عنوان کرد:

ایجاد کشتارگاه صنعتی از مهمترین نیازهای شهرستان هرسین است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31491|11:25 - 1402/06/20
نسخه چاپی
ایجاد کشتارگاه صنعتی از مهمترین نیازهای شهرستان هرسین است
هشتمین جلسه کارگروه فرهنگی ، اجتماعی سلامت زنان و خانواده با محوریت بهداشت ، سلامت و امنیت غذایی در شهرستان هرسین برگزار شد

به گزارش دیوانگاه ،این جلسه با دستور کار "ساماندهی و مبارزه با کشتار غیر مجاز دام و طيور" و "جلوگیری از آبیاری اراضی کشاورزی پایین دست شهر هرسین با فاضلاب و پساب" در سالن جلسات فرمانداری و به ریاست فرماندار برگزار گردید.

 

همچنین در این جلسه حجت الاسلام حسن رضایی امام جمعه هرسین ، کارشناسان دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مسئولین عضو کارگروه نیز حضور داشتند.

 

امام جمعه هرسین در ابتدای این جلسه طی سخنانی اظهار داشت : ایجاد کشتارگاه صنعتی از مهمترین نیازهای شهرستان هرسین است و در ادامه جلسه خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا شد.

 

حجت الاسلام رضایی همچنین بر اجرای نظارت های مستمر بهداشتی از فروشگاه‌های مدارس و واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی در اطراف مراکز آموزشی با توجه به درخواست های اولیاء دانش آموزان تاکید کرد و بیان داشت : نباید سلامت مردم و بویژه دانش آموزان به خطر بی افتد.

 

در ادامه فرماندار شهرستان هرسین طی سخنانی بر شناسایی مالکان مراکز سنتی کشتار دام و طيور تاکید و خواستار تعقیب قضایی آنان با توجه به خطر انداختن سلامت مردم شد.

 

وی افزود : با توجه به حوزه وسیع نظارتی مراجع بهداشتی نیاز است بصورت جدی در بحث برخورد قانونی با ذبح غیر بهداشتی دام و طيور و همچنین عرضه آن برخورد جدی صورت گیرد.

 

ایتوندی ادامه داد : سلامت مردم خط قرمز ماست و وجود بیماری‌های مهلک و مشترک بین انسان و دام دلیل محکمی مبنی بر برخورد قاطع و قانونی با متخلفان است

 

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه خواستار فرهنگ سازی هر چه بیشتر مبنی بر آشنایی دانش آموزان با مضرات استفاده از گوشت دام و طيوری شد که بصورت غیر بهداشتی و بدون نظارت های شرعی ذبح می‌شوند.

 

فرماندار هرسین در ادامه سخنانش از مدیر اداره دامپزشکی خواست با حضور در مدارس نسبت به نهادینه شدن این فرهنگ در مراکز آموزشی اقدام نمایند.

 

ایتوندی در بخش دیگری از جلسه افزود : مردم می بایست از خرید گوشت های فاقد نشان بهداشتی خودداری و در صورت مشاهده موارد را به اداره دامپزشکی اعلام نمایند.

 

فرماندار شهرستان هرسین همچنین خواستار ایجاد زیرساخت های کشتارگاه صنعتی توسط شهرداری شد و افزود‌ : با وجود کشتارگاه‌ علاوه بر کاهش قیمت گوشت تمام شده قصابان انتقال گوشت نیز بصورت بهداشتی انجام می‌شود.

 

شناسایی کشاورزانی که با استفاده از پساب آب‌های آلوده اقدام به تولید محصول می‌کنند از دیگر موارد مورد تاکید فرماندار هرسین بود و مقرر گردید این افراد پس از شناسایی توسط شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.