امام جمعه هرسین عنوان کرد:

تقدیر و تشکر از تلاش موکب دارن اربعین در داخل و خارج از کشور

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31487|15:13 - 1402/06/17
نسخه چاپی
تقدیر و تشکر از تلاش موکب دارن اربعین در داخل و خارج از کشور
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: برخلاف میل دشمن اربعین امسال پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شد و جا دارد از دولت محترم که تسهیل در تردد ایجاد کرد و هم از موکب داران که از جان و مال مایه گذاشتند تقدیر و تشکر کنیم.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت اربعین حسینی و عرض خسته نباشید خدمت تمام موکب داران چه در داخل و چه در خارج از کشور،در واقع اربعین فرصتی برای اجتماع قلوب در مقابل دشمن اسلام است.

 

امام جمعه هرسین افزود: برخلاف میل دشمن اربعین امسال پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شد و جا دارد از دولت محترم که تسهیل در تردد ایجاد کرد و هم از موکب داران  که از جان و مال مایه گذاشتند تقدیر و تشکر کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در کنار این حرکت عظیم ما شاهد سانسور خبری دشمنان هستیم، چقدر مضحک است درعصری که عصر پیشرفت است اینچنین این اجتماع بزرگ را نادیده می‌گیرند. 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: سوال این است، آیا این پیاده روی افسردگی می آورد اگر چنین است چرا هر ساله میلیون ها نفر از تمام دنیا و تمام مذاهب در این مراسم شرکت می کنند.

 

امام جمعه هرسین افزود: امروز جای تاسف دارد برای عده ای از مزدوران داخلی که  در رسانه ها اینگونه القاء می کنند، که اینها نسلی هستند که انقلاب را ندیدند و با انقلاب بیگانه هستند و شاه مفلوک و منحوس را به عنوان صلح طلب و آزادی خواه معرفی می کنند که نخواست مردم قتل عام شوند و اینکار را انجام نداد.

 

وی خاطرنشان کرد: جای تاسف دارد که چرا جهاد تبیین درست انجام نگرفته و واقعیات بیان نشده است، که اینگونه کتمان کنند و در جنگ رسانه ای به جوانان و نوجوانان خوراک مسموم بدهند. 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: در هفدهم شهریور 1357مردم معترض در مقابل رژیم پهلوی ایستادند و در آن روز جنایتی رخ داد که از زمان و آسمان و با بالگرد  و تانک و کامیون های حامل نیروهای مزدور رژیم مردم را به رگبار بستند و آنقدر حجم جنایت سنگین بود که تاریخ هنوز نتوانسته آمار دقیقی از شمار کشته های آنروز ارائه بدهد و میدان ژاله تبدیل به میدان شهدا شد که نقطه عطفی در تاریخ پیروز انقلاب اسلامی بود.

 

امام جمعه هرسین افزود: سفیر شوروی عنوان می‌کند که شاه قصدش متفرق کردن مردم نبود و فقط می‌خواست که مردم را قتل عام کند، نیروهای رژیم جنازه ها را دسته جمعی در گورستان های نامعلوم دفن کردند، این برگ سیاهی بود در تاریخ رژیم پهلوی ولی مردم نشان دادند که همیشه پای آرمان های نظام و انقلاب ایستاده اند. 

 

وی تصریح کرد: دشمن در فتنه گذشته موضوع آزادی را مطرح کرد، کدام آزادی؟ کدام زن؟ آزادی در قاموس شما برگرقته از کدام مکتب آسمانی است؟ کدام پیامبر و یا مکتب اجازه داده که فحشا و بی بندو باری رواج داشته باشد؟

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی را محکوم به خشونت می کنند که اربعین نماد خشونت است، اما جشنواره گاو بازی و گوجه پرت کنی شما برای شادی است!  کدام یک از ادیان شما به فحشا و فساد اجازه داده اند؟ داشتن حجاب جرم است ولی حمایت از همجنسگرایان نماد آزادی است!! 

 

امام جمعه هرسین افزود: باید از این افراد کذاب پرسید که چه جوابی برای تناقَضات خود دارید، همه مکاتب بشری اجازه فساد و فحشا را نمی دهند، لذا ما داریم افول شما را مشاهده می کنیم.

 

وی تصریح کرد: در هر چیزی جمهوری اسلامی را تحریم کردند الا در یک مورد آن‌هم فصای مجازی بود، این همه تناقص را چگونه پاسخ می دهید، آمریکا برای مطامع کثیف خود به هر کاری دست میزند در اوکراین با ارسال سلاح های کشتار جمعی اورانیومی دنبال یک نسل کشتی است.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: هر کشوری که به شما اعتماد کرد در دنیای خود با شکست مواجه شد، جنگ اوکراین را آمریکا به راه انداخت و ادامه دهنده آن هم خود آمریکاست،  اینها به هم پیمان خود رحم نمی کنند، تنها کشوری که تمام عیار مقابل آمریکا ایستاد و پوزه دشمنان را به خاک مالید ایران است.

 

خطیب جمعه هرسین افزود: اخبرا در فصای مجازی عده ای مزدور مطلبی مطرح کرده اند که اگر آمریکا نبود این پیاده روی اربعین نبود، این یک دروغ و طنز مضحک است، آمریکا تمام تلاش خود را کرد که در عراق داعش بماند تا ایران را منزوی کند،  افرادی که این حرف ها را تکرار می کنند یا مغرض هستند یا غافل.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جانی مبارزه با بیسوادی و روز سواد آموزی وضمن تبریک این روز به مربیان سواد آموزی که با اندک بضاعت و کم توقع تلاش می کند تصریح کرد:جمهوری اسلامی جز پیشروترین کشور در مبارزه با بیسوادی است، انتطار داریم از مسئولین مربوطه با پیگیری مطالبات این عزیزان خواسته های آنها را محقق کنند و این سزاوار نیست که افرادی که بیش از یک دهه است که تلاش می کنند حق آنها ضایع شود و وضعیت استخدامی انها مشخص نشود.