امام جمعه هرسین:

اربعین با فطرت انسان همخوانی دارد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31484|16:37 - 1402/06/15
نسخه چاپی
اربعین با فطرت انسان همخوانی دارد
امام جمعه هرسین در مراسم جاماندگان اربعین حسینی گفت: اربعین با فطرت انسان همخوانی دارد به این معنی که دراربعین املم حسین(ع) شما چیزهایی را می بینیند که در هیچ دوره ای از تاریخ مشاهده نشده است و شنیده شده که در زمان ظهور امام عصر(عج) این موارد محقق می‌شود.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام رضایی در مراسم جاماندگان اربعین حسینی در سخنانی اظهار داشت:عدد چهل یک عدد ویژه است و نشان دهنده کمال و تکامل است.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به چرایی ماندگاری یاد و نام امام حسین(ع)، قیام و اربعین حسینی افزود:عده ای از اهل کمونیست از آمریکا در پیاده روی اربعین حضور داشتند، از آنها پرسیده شد که شما که تفکرات دینی را قبول ندارید چرا در این مراسم شرکت کردید، گفتند: آنچه که ما در مکتب کمونیسم دنبال آن بودیم و جزء رویاهای ماست ونتوانستیم پیاده کنیم در اربعین شما دیدیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اربعین با فطرت انسان همخوانی دارد به این معنی که دراربعین املم حسین(ع) شما چیزهایی را می بینیند که در هیچ دوره ای از تاریخ مشاهده نشده است و شنیده شده که در زمان ظهور امام عصر(عج) این موارد محقق می‌شود.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: در اربعین سید الشهدا شما همراهی، همدلی، صبرو مواسات و از خود گذشتگی را می توانید ببینید و هر کسی که فطرت پاکی دارد با اربعین سیدالشهدا(ع) می تواند همراهی کند. 

 

امام جمعه هرسین افزود: پیاده روی اربعین نشان دهنده تقابل بین دو جبهه حق و باطل است، در عاشورا ما عزاداری می کنیم ولی در اربعین سبک زندگی اسلامی را مشاهده می کنیم به این دلیل است که دشمنان دارند دست و پا می زنند که جلوه هایی که برای جذب دیگران است را از بین ببرند.

 

وی تصریح کرد: هر ساله 25میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، کجای دنیا این جمعیت را می توان مشاهده کرد، اربعین فرصت مناسبی برای معرفی شعائر و نشان دهنده اقتدار شیعه است و جلوه ای از حکومت امام عصر را می توان در اربعین مشاهده کرد.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: اربعین صرفا عزاداری نیست بلکه سبک زندگی اسلامی و انسانی را می توان در این مراسم مشاهده کرد.