رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین خبر داد/

بازرسی شبانه روزی از موکب ها و مسیرهای تردد زوار اربعین حسینی/ توقیف ۱۸۷ کیلو گرم موادغذایی غیرمجاز

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31474|14:19 - 1402/06/07
نسخه چاپی
بازرسی شبانه روزی از موکب ها و مسیرهای تردد زوار اربعین حسینی/ توقیف ۱۸۷ کیلو گرم موادغذایی غیرمجاز
رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین گفت: ۱۸۷ کیلو گرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته در سطح عرضه در بازرسی صورت گرفته از مغازه های سطح شهر بیستون توقیف و جمع آوری شده است.

پرویز حسینی در گفتگو با  دیوانگاه با اشاره به این برنامه های این مدیریت در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: با مشارکت ۱۲ بازرس بهداشت محیط در قالب ۶ اکیپ،  بازرسی از موکب های حسینی و مسیرهای تردد زائران از  ۲۷ مرداد ماه سال جاری آغاز شده است و تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت. 

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود: در طرح سلامت اربعین از کلیه موکب ها و ایستگاه های صلواتی، اماکن عمومی، مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، سامانه‌های آبرسانی، مکان های اسکان و اقامت زائرین، مجتمع های خدمات رفاهی و جایگاه های سوخت و ... بازدید خواهد شد. .

 

وی  با اشاره به اهم اقدامات انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان هرسین در برنامه سلامت اربعین ۱۴۰۲خاطرنشان کرد: جلساتی جهت مدیران موکب های سطح شهرستان و آموزش دستورالعمل های بهداشتی برگزار شده و بیش از ۸۰۰ بازدید تا به امروزاز مراکز تهیه،توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی ، بین راهی ، موکب ها و محل های اسکان زائرین انجام شده است.

 

حسینی اظهار داشت:  ۲۷۰ مورد نمونه گیری آب شرب توسط سامانه های آبرسانی از محیط هایی محل اصتقرار زائران و خانه های همجوار صورت گرفته است.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود: ۱۸۷ کیلو گرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته در سطح عرضه در بازرسی صورت گرفته از مغازه های سطح شهر بیستون که عمده تخلف آنها انقضاء تاریخ مصرف و نداشتن شرایط نگهداری مواد غذایی بوده توقیف و جمع آوری شده است.

 

وی تصریح کرد: در بحث آگاه سازی و اطلاع رسانی های صورت گرفته بیش از ۵۰۰ تراکت آموزشی با موضوعات مختلف بهداشتی بین زائرین و در محل موکب ها در مورد هشدارهای بهداشتی و در خصوص لزوم رعایت بهداشت در این مسیر انجام شده است.

 

حسینی در ادامه اظهار داشت: همشهریان و  زائرین گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می‌توانند با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل نموده تا در اسرع وقت رسیدگی لازم به عمل آید.