مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان هرسین خبر داد/

اصلاح شبکه آبرسانی روستای قلعه گنجوان بخش مرکزی هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31464|15:39 - 1402/06/01
نسخه چاپی
اصلاح شبکه آبرسانی روستای قلعه گنجوان بخش مرکزی هرسین
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان هرسین گفت: در جریان اجرای عملیات رسوب زدایی شبکه آبرسانی روستای قلعه گنجوان حدود 900 متر از شبکه آبرسانی این روستا نیز اصلاح و جایگزین شد.

مهندس صادق عزیزی در گفتگو با خبرنگار  دیوانگاه از رسوب زدایی و اصلاح حدود یک کیلومتر از شبکه آبرسانی روستای قلعه گنجوان بخش مرکزی شهرستان هرسین خبر داد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان هرسین افزود: با توجه به جنس املاح موجود در آب روستای گنجوان، لوله های شبکه توزیع این روستا به مرور زمان دچار رسوب و گرفتگی شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حین اجرای عملیات رسوب زدایی، حدود 900 متر از شبکه آبرسانی این روستا نیز اصلاح و جایگزین گردید.

 

عزیزی در پایان افزود: روستای قلعه گنجوان از توابع بخش مرکزی شهرستان هرسین می باشد که دارای 60 خانوار و جمعیتی حدود 250 نفرمی باشد که خوشبختانه با اصلاح شبکه آبرسانی روستا، آب سالم و پایدار با فشار مطلوب در اختیار اهالی این روستا قرار گرفت.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان هرسین افزود: در حال حاضر تمام روستاهای بخش مرکزی تحت پوشش خدمات آبفای شهرستان  می‌باشند که از این تعداد حدود 8روستا با تانکر آبرسانی صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بحث پروژه های آبرسانی شهرستان  هرسین  دو پروژه فعال سرانجیرک و سرآب بادیه  در نوبت تکمیل شدن هستند که مشکل اصلی اتمام این پروژه ها نبود پیمانکار و وجود معارض می باشد.

 

تأمین نیازهای اولیه جوامع روستایی و به‌طریق اولی آب شرب و بهداشتی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که باعث حفظ و بقای جمعیت روستایی در سکـونت‌گاه‌های فعلی خواهد شد.